Ik sta op het punt een bonen maler te kopen, maar welke ? Budget 400-800 euro. De nieuwe XL van Eureka of toch een Zenith of Atom ? In september begonnen met een La Pavoni en gemalen koffie van Simon Levelt. Aangezien we veel cappuccino drinken hebben we toch al een mooie smaakbeleving .
Echter nu is het moment daar om een mooie bonen maler te kopen, de Ceado staat boven aan mijn lijst maar nu effe too much ......... ik vind een Niche niet zo mooi en koop graag in een winkel met service, ideeën en tips hoor ik graag, alvast dank .
Alexander
Re: Keuze stress bonen maler .......
2Woon je in Utrecht dan is Van Pommeren een fijn adres om een aantal malers te bekijken / proberen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3En op zoek naar een gebruikte Ceado? Duurt misschien wat langer, maar dan heb je wat je wilt hebben. In de tussentijd een maler 'lenen' van iemand die er twee heeft?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
4Voor max 800 zou ik even wachten op de Eureka Specialita XL. De Atom 65E is natuurlijk ook goed maar een stuk groter. De Zenith is vrij lomp en maalt een stuk luider...
De Atom 75E of de Caedo E37s ga je voor max 800 niet redden. Zeker de Ceado is de laatste jaren fors duurder geworden...
De Specialita XL past qua formaat nog wel bij je Pavoni
De Atom 75E of de Caedo E37s ga je voor max 800 niet redden. Zeker de Ceado is de laatste jaren fors duurder geworden...
De Specialita XL past qua formaat nog wel bij je Pavoni
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
5Ik weet nog ergens een tweedehands Compak E10 van een paar jaar oud te staan. Binnen budget.
Nadeel is alleen dat je Pavoni zo klein lijkt...
Nadeel is alleen dat je Pavoni zo klein lijkt...
6Je kunt beter de Niche hebben zonder retentie en winkel maar wel goede service dan een koffiemaler met winkel met retentie en hopelijk goede service.Mijnkoffieplezier schreef:Ik sta op het punt een bonen maler te kopen, maar welke ? Budget 400-800 euro. De nieuwe XL van Eureka of toch een Zenith of Atom ? In september begonnen met een La Pavoni en gemalen koffie van Simon Levelt. Aangezien we veel cappuccino drinken hebben we toch al een mooie smaakbeleving .
Echter nu is het moment daar om een mooie bonen maler te kopen, de Ceado staat boven aan mijn lijst maar nu effe too much ......... ik vind een Niche niet zo mooi en koop graag in een winkel met service, ideeën en tips hoor ik graag, alvast dank .
Alexander
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
7mee eens... heb eerder deze maand de Niche Zero als vervanger van de Mazzer Super Jolly gekregen. Wat een verschil - echt een stap vooruit. Design ook niet helemaal mijn ding (lijkt op oude senseo)... maar ik ben er helemaal aan gewend. Retentie, easy of use en maalkwaliteit en consistentie is heel prima!!bobbee schreef: do 17 dec 2020, 11:41Je kunt beter de Niche hebben zonder retentie en winkel maar wel goede service dan een koffiemaler met winkel met retentie en hopelijk goede service.Mijnkoffieplezier schreef:Ik sta op het punt een bonen maler te kopen, maar welke ? Budget 400-800 euro. De nieuwe XL van Eureka of toch een Zenith of Atom ? In september begonnen met een La Pavoni en gemalen koffie van Simon Levelt. Aangezien we veel cappuccino drinken hebben we toch al een mooie smaakbeleving .
Alexander
La Marzocco Linea Mini 2020 (Connected) | Niche Zero grinder | VST La Marzocco Strada 17gr
8Ik wacht ook op de nieuwe levering / pre-order van de niche zero ....
Hoop dat snel duidelijk wordt wanneer ze weer verwacht worden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoop dat snel duidelijk wordt wanneer ze weer verwacht worden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9Gebruiksgemak Niche beter dan van een Super Jolly?mischa1975 schreef: do 17 dec 2020, 20:44mee eens... heb eerder deze maand de Niche Zero als vervanger van de Mazzer Super Jolly gekregen. Wat een verschil - echt een stap vooruit. Design ook niet helemaal mijn ding (lijkt op oude senseo)... maar ik ben er helemaal aan gewend. Retentie, easy of use en maalkwaliteit en consistentie is heel prima!!bobbee schreef: do 17 dec 2020, 11:41Je kunt beter de Niche hebben zonder retentie en winkel maar wel goede service dan een koffiemaler met winkel met retentie en hopelijk goede service.Mijnkoffieplezier schreef:Ik sta op het punt een bonen maler te kopen, maar welke ? Budget 400-800 euro. De nieuwe XL van Eureka of toch een Zenith of Atom ? In september begonnen met een La Pavoni en gemalen koffie van Simon Levelt. Aangezien we veel cappuccino drinken hebben we toch al een mooie smaakbeleving .
Alexander
Voorwegen,tragere maling,malen in bekertje. Lijkt me sterk.
10Als je niet wil wachten zou ik toch eens bij HanR informeren over die Compak, dat zijn hele goede machines! Het formaat zou het enige bezwaar kunnen zijn.