Re: Bezzera Strega

201
bobbee schreef: zo 20 dec 2020, 19:35
dennis-caro schreef:Ik ga die analyse opzoeken!
Ik kan hem zelf niet meer vinden dus ben bang dat hij verloren is gegaan met een aantal andere topics een tijd geleden. Erg jammer want was een mooie analyse.

Hier nog wel de link naar kafko ;

http://www.kafko.nl/onthardings-zak.html

Kon 'm al niet vinden 😉
Keyser schreef: Dit is de aanpassing in de waterbak. Deze is er ook gelijk door de winkel ingezet bij aankoop:

Afbeelding
Afbeelding

Ziet er goed uit! En ook een antikalkzak in d bak, zie ik?

202
Ja, omdat ik begreep dat die zak het beste zijn werk doet.
Alleen bij visite heeft hij niet voldoende de tijd zijn werk te doen wanneer ik moet bijvullen.
Daarom zit er ook een filter aan de slang.

Daarnaast heb ik ook nog een Brita kan en het water is hier in het midden van het land al heel zacht. Je zou nu bijna gaan denken dat ik een fobie voor kalk heb

205
Vraagje over flushen

Wanneer ik flush dan gaat het water meestal niet verticaal naar beneden maar komt dan iets over de lekbak heen. Als ik de hendel langzaam en rustig naar beneden breng dan komt het zonder morsen naar beneden.
Hebben jullie dit ook met flushen?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

207
Keyser schreef: do 08 apr 2021, 23:41 Klopt, heb ik ook. Ze hadden de bak iets dieper mogen maken. Ook handiger met weegschalen.
Maar er valt me te leven; of een doekje erbij of zoals jij het doet.
Bedankt voor je berichtje
Alleen vraag ik mij af hoe het komt?

208
ronald22 schreef: do 08 apr 2021, 22:13 Vraagje over flushen

Wanneer ik flush dan gaat het water meestal niet verticaal naar beneden maar komt dan iets over de lekbak heen. Als ik de hendel langzaam en rustig naar beneden breng dan komt het zonder morsen naar beneden.
Heeft ook met de Strega te maken. Water komt er meestal kokend uit en spettert alle kanten op.Groep wordt erg ( kokend ) heet.

210
cremalover schreef: vr 09 apr 2021, 12:59
ronald22 schreef: do 08 apr 2021, 22:13 Vraagje over flushen

Heeft ook met de Strega te maken. Water komt er meestal kokend uit en spettert alle kanten op.Groep wordt erg ( kokend ) heet.
Als het water kokend eruit komt met de flush dan zou de koffie verbranden. De temperatuur zal rond de 95 liggen.