Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

1
Goedemorgen allen,

Met kerst heb ik SSP schijven besteld en dinsdag binnengekregen! Vanochtend heb ik de molen schoon gemaakt en de schijven geplaatst.
Nu zit ik met een twijfel. De schijven kunnen, als de boutjes bijna aangedraaid zijn, ietsjes schuiven. ik heb zo goed mogelijk in het midden geplaatst. Heeft iemand hier een idee over? Bestaan er bijvoorbeeld boutjes die precies in de schijven valt en dus het center pakken?
La Marzocco Linea Mini - Mazzer Super Jolly E SSP -Chemex - Hario V60-01-02 - Wilfa Svart Precision - Wilfa Svart Pour Over - Clever Dripper - Hario Skerton MSCS-2TB - Aeropress - Hario Cloth Dripper DPW-3 - Kruve

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

2
Harryforest schreef: do 21 jan 2021, 10:25 Goedemorgen allen,

Met kerst heb ik SSP schijven besteld en dinsdag binnengekregen! Vanochtend heb ik de molen schoon gemaakt en de schijven geplaatst.
Nu zit ik met een twijfel. De schijven kunnen, als de boutjes bijna aangedraaid zijn, ietsjes schuiven. ik heb zo goed mogelijk in het midden geplaatst. Heeft iemand hier een idee over? Bestaan er bijvoorbeeld boutjes die precies in de schijven valt en dus het center pakken?
Die shit had ik met aftermarket Major schijven. Kun je niks mee.
Ik heb toen origineel Mazzer besteld en die pasten perfect.
Wilje ze toch gebruiken zul je pasbussen moeten maken/laten maken.

3
cremalover schreef: do 21 jan 2021, 10:46
Harryforest schreef: do 21 jan 2021, 10:25 Goedemorgen allen,

Die shit had ik met aftermarket Major schijven. Kun je niks mee.
Ik heb toen origineel Mazzer besteld en die pasten perfect.
Wilje ze toch gebruiken zul je pasbussen moeten maken/laten maken.
Dankje! Wel een beetje typisch met schijven van bijna €200. Ik keek net even naar de oude, originele schijven, die erin zaten. daar zitten de gaten ook schots en scheef. Ik ga de lokale smid maar even benaderen.
La Marzocco Linea Mini - Mazzer Super Jolly E SSP -Chemex - Hario V60-01-02 - Wilfa Svart Precision - Wilfa Svart Pour Over - Clever Dripper - Hario Skerton MSCS-2TB - Aeropress - Hario Cloth Dripper DPW-3 - Kruve

5
Nelus schreef: do 21 jan 2021, 11:06 Ik heb ook ssp schijven in de sj
Geen enkel probleem met de montage
Heb je wel 100% echte ssp’s? Weleens gehoord van namaak
Netjes via hun website besteld (http://www.sspgrind.com/). Maalsel komt er mooi uit en de espresso smaakt goed! Ik had verwacht dat het als een huis zal staan. Maar dat er een correctie inzit irriteert me dan toch een beetje. Zitten bij jou de schijven zonder speling als je de bouten nog niet vast zitten?

6
Harryforest schreef: do 21 jan 2021, 11:25
Nelus schreef: do 21 jan 2021, 11:06 Ik heb ook ssp schijven in de sj
Geen enkel probleem met de montage
Heb je wel 100% echte ssp’s? Weleens gehoord van namaak
Netjes via hun website besteld (http://www.sspgrind.com/). Maalsel komt er mooi uit en de espresso smaakt goed! Ik had verwacht dat het als een huis zal staan. Maar dat er een correctie inzit irriteert me dan toch een beetje. Zitten bij jou de schijven zonder speling als je de bouten nog niet vast zitten?
Er bestaan schroeven/ bouten met tapsuitlopende centreervlakken.Zo kun je een bout mooi centreren.Heb je bij een koffiemolen echter niks aan omdat de krachten veel te groot zullen zijn en het zaakje gaat bewegen.
Go original Mazzer!

8
chomburg schreef: do 21 jan 2021, 11:41 Kan je de schijven niet bijna vast zetten, dan met voelermaten de schijven exact in het midden krijgen. En dan de schijven vast zetten?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
A blijft dat niet zitten en B wordt het dan een beetje natte vinger werk.De gaten moeten passen.Als er speling is deugen de schijven niet.
Ik vraag me trouwens af of all SSP schijven dit euvel niet hebben.
Zou dat zo zijn is er van een constante maling geen sprake.

10
chomburg schreef: do 21 jan 2021, 12:47 https://www.home-barista.com/grinders/m ... 53543.html

Hier was ook wat werk aan zo te lezen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Ridicuul.
Koopt SSP burrs voor 200 e ,ziet dat de gaten voor geen meter kloppen en schroeft het zaakje in mekaar. :mrgreen:
Vervolgens een heel verhaal over yields etc.
Als je schijven monteert waarvan de gaten niet exact overeenkomen met de gaten van de schijfdrager houdt toch alles op.
Dan is praten over een .01 mm axiale uitlijning vrij belachelijk als er radiaal een mm of meer verschil is.
Als SSP schijven zo geleverd worden zou ik ze niet hoeven.Past gewoon niet.
Laatst gewijzigd door cremalover op do 21 jan 2021, 13:45, 4 keer totaal gewijzigd.