ecm classika of rocket Cellini

1
Welke moet ik kopen en waar moet ik rekening mee houden als ik de ene koop of de ander. Ik twijfel tussen de ECM classika en Rocket Cellini. Welke overwegingen moet ik maken of is het meer een kwestie van voorkeur.
Ik overweeg bij http://www.misterquality.nl" onclick="window.open(this.href);return false; deze machines te kopen. Ze hebben daar een alles in een pakket met zowel de classika als de cellini met Macap M4 Stepless voor 1795,00. Veel geld natuurlijk maar ik hoop dat ik over 10 jaar nog steeds een kick krijg als ik koffie aan het zetten ben en ik geloof dat mijn keuze voor deze machines hier aan zal voldoen.
Heeft iemand ook een mening over misterquality en over de keuze van mijn koffie molen?
Graag hoor ik wat jullie weten en vooral wat jullie vinden.

Re: ecm classika of rocket Cellini

2
dat is appels met peren vergelijken! de cellini is een warmtewisselaar machine (HX) waarmee je gelijktijdig kan stomen, heet water tappen en koffie zetten...de classica is een machine met enkeleboiler (SB) zoals bijvoorbeeld de vibiemme domobar of een rancilio silvia...wil je stomen, dan moet je dus eerst zorgen dat de boiler op stoomdruk komt!

mijn tip: ga eerst even na wat de verschillen zijn tussen SB, HX en DB...kijk dan wat het beste bij je past...

een goede maler heb je absoluut nodig...de macap is een goede maler...alleen zou ik persoonlijk eerder een compak k3 kopen...deze heeft een timer en schijnt iets minder te klonteren...

ik zou altij voor een HX of DB gaan als je regelmatig melk wilt opschuimen...

en ECM is goed, maar je betaalt wel de premium prijs!

de cellini kun je beter vergelijken met de ECM technika-mechanika...

succes!

Bas
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

4
Ik ben net in het bezit van de rocket Giotto premium plus.
Ik vind het een geweldige machine. Het opschuimen van de melk is zo gebeurt en de espresso die ik er uit krijg is vol van smaak.Voordat ik tot aankoop over ging heb ik eerst erg veel gelezen en heb mij goed laten inlichten bij kaldi, bartolomeo, espresso service west en Casa di Bella.
Ik heb uit eindelijk voor de rocket gekozen omdat ze gebruik maken van echt goede onderdelen en de machine ook goed afgewerk is op de site van Bella barista kun je een uitgebreide test lezen van de Giotto
De Giotto en de Celline premium plus zijn van binnen precies het zelfde alleen de buiten kant is anders.
Bij casa di Bella in den haag hebben ze beide machines staan. Ik heb daar ook mijn Giotto gekocht.
Als je een Celline koop let er dan op dat er twee type van zijn de Celline en de celline premium plus.
Het verschil zit o.a in de presostaat in de plus versie zit een betere presostaat.
En voor ik het vergeet de koffie bonen die ik bij casa di Bella heb gekocht geven een geweldige espresso
De eigenaar importeerd ze zelf uit milaan. Het merk is Ottolina.

Veel succes bij je keuze die je gaat maken en ik weet dat kiezen niet makelijk is.

Renzo
Laatst gewijzigd door Renzo op di 24 nov 2009, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Rocket Giotto (made in Italy) Anfim super best

5
Ben het met bovenstaande posts eens. En ga je eerst goed oriënteren, ook op dit forum is er al veel over geschreven (leve de zoekfunctie!). Je zal dan ook kunnen lezen dat het espresso apparaat maar een (iets minder belangrijk) onderdeel van het geheel dat nodig is voor goede espresso.

Oh ja, en de beheerders van dit forum zijn ook de eigenaren van MisterQuality. Het functioneert volledig onafhankelijk van elkaar, maar je mag dus wel wat van hen verwachten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder