Ik ben ook erg benieuwd hoe de vergelijking straks is tussen de Mignon XL en de G-Iota, evt met SSP schijven.
De Niche geloof ik verder wel. Je leest toch vaker dat die vnl geschikt is voor espresso en er daarnaast een goede maar zeker geen perfecte pourover mee te maken is. Zou de G-Iota dat ook doen dan ben ik al tevreden. Als het wisselen tussen de maalstanden maar makkelijk gaat, niet al te stroef.
Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?
102Van wat ik heb gezien van clips uit Singapore gaat de giota DF64 het sowieso prima doen voor espresso. Met de normale schijven denk ik dat hij ook niet heel erg zal uitblinken op filterkoffie gebied. Ik hoop heel erg op uitmuntend resultaat met de SSP schijven!
Ik ga lekker afwachten wat Bas en PTI ervan gaan maken.
Ik heb nu eerst een nieuwe TV nodig omdat mijn zoontje met een zakje zelfgemaakt zeepsop smurfensnot bij de tv moest spelen...
Ik ga lekker afwachten wat Bas en PTI ervan gaan maken.
Ik heb nu eerst een nieuwe TV nodig omdat mijn zoontje met een zakje zelfgemaakt zeepsop smurfensnot bij de tv moest spelen...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
103Oh jee!bobbee schreef: do 18 feb 2021, 22:04 Ik heb nu eerst een nieuwe TV nodig omdat mijn zoontje met een zakje zelfgemaakt zeepsop smurfensnot bij de tv moest spelen...
Niet boos zijn he -- het is duidelijk een uitvinder in de dop en zo'n knulletje moet nu eenmaal risico's nemen.
https://youtu.be/XU19CYiN0LQ?t=52
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
104Nee. Ben niet boos hoor. Is maar een ding en vervangbaar, kan ook wel zonder. Beetje rot van de kosten alleen want heb bijvoorbeeld nog een nieuw bed voor hem nodig en dan is alles bijelkaar even optellen. Maar allemaal te overzien, we leven lekker en goed. De vaatwasser was bijvoorbeeld ook aan het lekken maar die heb ik kunnen fixen van de week dus daar weer geld op bespaard en zo leven we iedere dag weer voort en is er eigenijk niet veel aan de hand om ons druk over te maken als het om dit soort dingen gaat. Ik had wel last na het repareren van de vaatwasser omdat mijn nek mede bestraald is geweest vroeger en de spieren daar niet helemaal in takt meer zijn. Dat zijn serieuzere dingen om wat mee te doen want dat doet dan de dag erna pijn.fransg schreef:Oh jee!bobbee schreef: do 18 feb 2021, 22:04 Ik heb nu eerst een nieuwe TV nodig omdat mijn zoontje met een zakje zelfgemaakt zeepsop smurfensnot bij de tv moest spelen...
Niet boos zijn he -- het is duidelijk een uitvinder in de dop en zo'n knulletje moet nu eenmaal risico's nemen.
https://youtu.be/XU19CYiN0LQ?t=52
Het is trouwens echt een uitvinder, knutselaar, tekenaar etc. Verzint van alles. Hopelijk kan hij dat vasthouden, wij laten hem daar in ieder geval zijn gang in gaan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
105Goed zo! En voor later is het een top-herinnering, onbetaalbaar, 'weet je nog dat hij eens met smurfensnot de tv liet exploderen!'
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
106De Niche enthousiast en schrijver van de review op de Niche website heeft er kennelijk ook 1 te test en hij is er enthousiast over op het Engelse forum.
https://youtu.be/tyhVRfRO6c4
https://youtu.be/tyhVRfRO6c4
107☕︎
FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR
FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR
108Goed gevonden, leuk filmpje door opgewekte man!
109Wat een vrolijk filmpje! De G-IOTA heeft mijn interesse toch ook gewekt. Ik worstel de laatste tijd steeds meer met mijn HG-1, waarschijnlijk te wijten aan het feit dat ik toch meer en meer naar de lichter gebrande bonen grijp. De G-IOTA in combinatie met unimodal maalschijven lijkt me dan wel een optie, toch?
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip
110Ik kijk overigens uit naar de bevindingen hier op het forum. De informatie op de website van Home Barista is toch maar erg karig, niet?
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip