Heel netjes Froika!
Mocht ik de maler uiteindelijk besluiten te kopen, dan hoor ik graag als iemand een folie kan en wil maken gebaseerd op je ontwerp. Die plak ik er in een oogwenk overheen...
Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?
142Goed bezig! Misschien bij elke 5e het streepje iets langer en elke 10e nog iets langer.Froika schreef:Voor de mensen die het wel wat interesseert heb ik alvast een model gemaakt waarbij het lettertype aangepast is naar Open Sans.
Ook heb de indicatie van espresso, mokka en filter weggehaald, oogt wat rustiger.
> Mocht er iemand een prachtig mooi passend lettertype weten hoor ik het graag. Aanpassen is zo gedaan .
>Pagina 1 is origineel, pagina 2 aangepaste versie<
Ps. ben nog beetje aan het spelen of ik de rij nog anders kan vormgeven
Of de streepjes aan beide kanten, kun je met een potlood een streepje op de funnel zetten
144Even 3 ontwerpjes gemaakt
1. Alle cijfers
2. 0-10-20 etc.
3. Indicators aan binnenkant zodat je op de funnel kan markeren (B003's aanvraag)
1. Alle cijfers
2. 0-10-20 etc.
3. Indicators aan binnenkant zodat je op de funnel kan markeren (B003's aanvraag)
Laatst gewijzigd door Froika op do 25 feb 2021, 10:27, 6 keer totaal gewijzigd.
☕︎
FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR
145Heel fraai! Vooral die tweede is erg strak, niet te veel poespas
Bezzera BZ-10 / Niche Zero
146The imgbb links seem to be broken unfortunately...
147Was er nét mee bezig haha, opgelost nu
☕︎
148Poeh, wordt zo alleen maar moeilijker om te kiezen! Ik vind 2 zo zeker het mooist, maar 3 is de slimste optie denk ik (goed punt van B003 namelijk). Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor 3 gaan. En ze zijn allemaal een enorme verbetering ten opzichte van het origineel!
149Mooi werk! Ik denk dat die 5-tallen er niet echt op hoeven, dat spreekt voor zich en het oogt rustiger.
Nadeel van markeringen aan de binnenkant is dat ze dichter op elkaar staan.
Misschien aan de binnen én buitenkant een rij streepjes met de 5 en 10-tallen iets langer en het getal er tussenin. Kan ook een mooie symmetrie opleveren en dan kun je kiezen waar je je eigen markeringen zet.
Het geheel is vast niet te 3D printen neem ik aan?
Nadeel van markeringen aan de binnenkant is dat ze dichter op elkaar staan.
Misschien aan de binnen én buitenkant een rij streepjes met de 5 en 10-tallen iets langer en het getal er tussenin. Kan ook een mooie symmetrie opleveren en dan kun je kiezen waar je je eigen markeringen zet.
Het geheel is vast niet te 3D printen neem ik aan?
150Op home-barista de eerste mod om de blaasbalg overbodig te maken. Kwestie van vulring:
Dit is op basis van een plastic beker en groepring. Zo iets lijkt me zinvol. Een blaasbalg werkt maar kan ook rotzooi geven als je direct in de PF maalt...
Dit is op basis van een plastic beker en groepring. Zo iets lijkt me zinvol. Een blaasbalg werkt maar kan ook rotzooi geven als je direct in de PF maalt...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs