Nee, ik ook niet maar het gaat er min of meer om dat het technisch denk ik niet onmogelijk is dat water zo snel weg te krijgen. Zoals je zegt, voor zo'n prijs mag dat ook wel.Spironski schreef:Ik wil best geloven dat ECM z'n zaakjes zo goed voor elkaar heeft (mag wel voor die prijs) dat de hele zetgroep "op temperatuur" is, d.w.z. dat de E61 een temperatuur heeft van -zeg- 94C. Die zou dan niet afgekoeld hoeven worden, ook niet na lang aanstaan. Nadat ik mijn machine met een flowrestrictor heb uitgerust blijft deze ook mooi constant tussen 93 en 94,5, afhankelijk of ik de PF wel-, dan niet in de kop heb gezet.
En ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een vibratiepomp die meer-, of minder water verstouwde per seconde. Volgens mij staat dat ding aan of uit. Allicht maakt tegendruk, van koffiepuck, wel uit in flowrate.
Naja 125ºC is natuurlijk funest voor je koffie, dus dat mag inderdaad wel weg.. In ieder geval: wij komen er denk ik niet uit Is er nog een ECM-kenner aanwezig? NielsB, jij hebt het over die 3 seconde in de advertentie, enig idee hoe dat werkt?Ik zie niet in hoe je die 150 ml (?) water op 125C met slechts drie seconden flushen op de goede temperatuur krijgt als je E61 gewoon op 94C zit. Het betekent toch gewoon dat je slechts een klein deel wegspoelt? Waarom dan überhaupt nog spoelen?
Ben wel benieuwd.