Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

131
Ik heb de Acaia Lunar aangeschaft om straks met de Londinium aan de slag te gaan. Voor de Aeropress (die ik nu op kantoor gebruik) werkt het niet, want ik krijg die timer niet in een juiste functie aan het werk, maar in welke stand gebruiken jullie de Lunar? Je zou eigenlijk de timer niet willen laten starten wanneer de eerste druppeltjes vallen, maar wanneer de pre-infusie begint toch?

132
Ik laat 'm wel beginnen zodra de eerste ijverige druppels het kopje instromen (niet de eerste incidentele spetters meteen al). De pre-infusie van 5-7s houd ik zelf wel bij. Dus de menu-stand met het 'druppeltje' rechts boven. In de handleiding staat hoe je bepaalde zelden gebruikte menu-opties kunt verbergen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

133
Heb je een kostbaar espresso- en malermasjien, waarom bezuinigen op je weegschaal. Koop een Acaia, na verloop van tijd merk je dat dat uitgegeven extra geld niet meer. Tis ook wel een leuk speeltje, en iets beters is er volgens mij niet.

Bij mij 1 nadeel, de lekbak van de R58 is helaas niet diep, de Lunar past er net met veel passen en meten op, maar bij beëindigen van het brouwproces vliegt het water vanuit dat onderste tuitje alles boven en onder onder het water.

140
bobbee schreef: ma 15 jul 2019, 21:10 Ik heb zelf de Felicita weegschaal. Type Arc en die heeft hele grote gelijkenis met de Acaia Lunar (kopie)
Afbeelding
maar kost een fractie van de acaia lunar; 160 euro wat nog steeds (heel) veel geld is voor een weegschaal.
Ik heb er toen ik hem net had een filmpje van gemaakt en gebruik hem nu nog steeds. Hij is een stuk breder en er passen daarom 2 kopjes op wat wij nooit nodig hebben. Super handig dus dat hij groter is!
Afbeelding

https://youtu.be/g6vt09Vx2Jk

De functies gebruik ik ook niet en staan allemaal uit. Het werkt wel goed dus misschien het overwegen waard.

Jullie grote vrienden verkopen hem ook:

https://www.specialtycoffee.nl/products/felicita-arc-1
Kan je met de Felicita ook gelijk de timer starten met de hand? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk wat ik tot nu toe gezien heb op Youtube.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven