Koffiegenieter

1
Dag allen,

Ik volg al een tijdje het forum en bedacht dan maar eens om een account aan te maken.
Mijn kennis is nog beperkt maar het voornaamste is dat ik ontzettend geniet van mijn koffie. Elke keer weer! ;)
Door mijn beperkte budget heb ik ook budget spullen in huis. Ik vind zelf dat ik er heerlijke koffie mee kan maken :D Later als ik wat gespaard heb zal er ongetwijfeld wel een upgrade volgen!
Ik drink 1 tot 3 koppen per dag, met soms eens een dag waarin ik geen koffie aanraak.
Filter (met de dripper) en cappuccino zijn mijn favoriet. Maar ook gebruik ik geregeld de moka pot.

Mijn set up:
- Lelit PL41EM
- Baratza Sette 30
- Clever dripper
- Klarstein gooseneck kettle
- moka pot
- Timemore weegschaal
- Timemore C2 handmolen (vooral voor op vakantie of op uitstapjes samen met de dripper)
- kleine accessoires zoals tamper, melkkannetjes, uitklopbak, ...

Verder koop ik altijd biologische verse koffiebonen van een handelaar in het Gentse (Rafcoffee) of op de zaterdagmarkt in Antwerpen.

Aangenaam en tot spreeks!

Re: Koffiegenieter

4
Nog vergeten: de Brrrewer cold dripper heb ik ook staan. Gekocht op Kickstarter enkele jaren geleden.
Het is mijn grote favoriet in de zomer! Het mooie aan dat ding is dat je zelfs van slechte voorgemalen koffie nog een smakelijke cold brew kunt maken.

Re: Koffiegenieter

7
Welkom! Klinkt alsof je op een verstandige manier begonnen in de koffiewereld (i.p.v. een dure machine kopen en dan verwachten dat er vanzelf top koffie uitkomt). Ik vind een goede filterkoffie ook niet te versmaden.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58