tuurlijk, er zijn ook zinnige dingen te vinden op een forum, zal ik zeker niet ontkennen

maar toch he....
Maar, ik zie in dit alles wel een aanleiding om eens flink te gaan experimenteren. Ik zou graag een thermokoppel of PT100 met digitale uitlezing monteren op de kop van mijn Bezzera (in feite wat jij ook hebt Spir op je Vlinder) Bij voorkeur zo dicht mogelijk op het "douchescherm" en bij voorkeur enigzins geisoleerd van het metaal zodat voornamelijk de water temp. wordt gemeten. Geeft mij de mogelijkheid om de zet temp wat te sturen. Aan de hand van die resultaten kan ik ook iets zeggen of een PID op de boiler zin heeft. Maar, ik kan dit alles niet alleen, heb wat hulp nodig....bij voorkeur ook van Rolf

met zijn kennis en contacten met Bezzera moet zoiets iets wel op een goede manier te in elkaar te knutselen zijn (ben zelf niet erg technisch). Ik zal eens wat gaan rondmailen

Input van de andere forumleden zijn zeer welkom. Bij een positief ontvangst van mijn voorstel kunnen we een apart topic openen om de progressie te volgen.