Re: Wat drink je nu?
2461Goedemorgen, ik heb een vraagje: met welke bonen kan je volgens jullie het zachtste en meest toegankelijke bakje zetten? (met een MaraX) Mijn gasten vinden mijn espresso's meestal veel te heftig, vandaar

Die is wel lekker, maar erg heftig vond ik!
Hoe maak je nu de espresso? Hoeveel gram doseer je? En hoeveel ml espresso haal je daaruit?RoosW schreef:Die is wel lekker, maar erg heftig vond ik!
Misschien Lungo's maken ipv espresso die zijn milder qua smaak, of in ieder geval minder intens?
18 gram koffie, 65 gr koffie in het kopje in 30 seconden, een Lungo dus, erg lekker hoor.bobbee schreef: di 15 jun 2021, 10:37Hoe maak je nu de espresso? Hoeveel gram doseer je? En hoeveel ml espresso haal je daaruit?RoosW schreef:Die is wel lekker, maar erg heftig vond ik!
Misschien Lungo's maken ipv espresso die zijn milder qua smaak, of in ieder geval minder intens?
jevendik schreef: di 15 jun 2021, 09:55 Goedemorgen, ik heb een vraagje: met welke bonen kan je volgens jullie het zachtste en meest toegankelijke bakje zetten? (met een MaraX) Mijn gasten vinden mijn espresso's meestal veel te heftig, vandaar![]()
bobbee schreef: di 15 jun 2021, 11:00 Die vraag stelde ik eigenlijk aan de TS maar qoute Roosw zie ik nu.
Nou ja, zie antwoord van Roosw, wellicht kun je daar al wat mee. Mijn idee is ook 2x30ml uit ongeveer 14 gram koffie maken voor de gasten of als het echt slobber koffie personen zijn gewoon aanmaakkoffie serveren en geen energie meer insteken.