Re: Host 2009

21
AndreM[u] schreef: Dus ehmm... als je toch de schrijffout uit je onderschrift haalt... kun je 'm misschien wat sympathieker formuleren. Wel zo leuk voor de mensen die de moeite nemen op je vragen te reageren ;)
Ik toon mijn sympathie en heb deze getoond door op vele vragen van mensen een antwoord te geven ;) :)
Is de 6th wave aan het voorbereiden

Re: De kop van de Bezzera BZ07

22
Bluecold schreef:Bij de Elektra groep die qua group bell design erg lijkt op de Bez groep is een dunne TC redelijk makkelijk in de groep te frutsen.
http://www.home-barista.com/espresso-ma ... ml#p120164" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet zeker te doen zijn om een TC erin te frutsen, zeker als we aan de slag gaan met een boormachine :twisted: Ik zou voor een TC gaan omdat deze makkelijker te isoleren is (of nagenoeg niet geisoleerd hoeft te worden). Maar er zullen allicht voors en tegens zijn als het gaat om een PT100 of een TC, iemand ideeen?

Als we het doen, doen we het goed, dus de TC mooi wegwerken en een mooie uitlezing monteren op de machine, misschien kan de Erics wel makkelijk worden aangepast?

23
Houd er wel rekening mee dat je TC in een waterkanaaltje komt te hangen waarop minstens 9 bar druk staat. Dus je zal iets meer je best moeten doen dan "frutsen"! ;)
De Erics schroef je in de E61 in een bestaand gat met schroefdraad, dat wordt dan met de Bezzera wat lastiger.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

24
Spironski schreef:Houd er wel rekening mee dat je TC in een waterkanaaltje komt te hangen waarop minstens 9 bar druk staat. Dus je zal iets meer je best moeten doen dan "frutsen"! ;)
De Erics schroef je in de E61 in een bestaand gat met schroefdraad, dat wordt dan met de Bezzera wat lastiger.
Dat begrijp ik spir...frutsen was ook met een knipoog bedoelt! Als ik zeg dat ik weinig technische kennis heb wilt dat nog niet zeggen dat ik helemaal niks weet ;)

Maar, met alle kennis hier aanwezig op het forum moet er toch een solide technische oplossing voor handen zijn :) We laten ons toch niet afschrikken door zoiets triviaals als de installatie van een temp. opnemer? Moet kinderspel zijn met de juiste kennis en hulpmiddelen.

Ik zou zeggen, een goede locatie vinden op de kop en daar een gat met schroefdraad aanbrengen en een drukbestandige aansluiting voor een TC/PT100 aanbrengen. Is de Erics een TC of een PT100 Spir?

25
Eric S. is begonnen met een thermokoppel, die volgens mij nog steeds te koop is, dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Ik heb begrepen dat de Erics E61 Thermometer een variant is, dus een TC.

Maar ik zou deze raad eens opvolgen: klik!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

28
@Blue

Ik zal de poster eens mailen want ik begrijp niet hoe de TC op deze manier bij het water komt. De kop van de Bezzera BZ07 ziet er ongeveer zo uit http://www.espressoparts.co.uk/bezzera_group.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zie niet in jr hoe langs de rubbere ring komt op de manier die wordt voorgesteld? mocht het wel kunnen op deze manier kan je er makkelijk wat moois van maken met een mooie uitlezing.