Re: Arrarex Caravel espresso hevel machine

11
jmg_c schreef:De arrarex is nu in gebruik. Ik heb deze via ebay in Italië kunnen aanschaffen. Het is idd super simpel en makkelijk en de kwaliteit van de espresso hoog. Nu met verschillende bonen gaan testen wat ik lekkerder vind. En heel eenvoudig in onderhoud ook. Weinig zaken die je moet reinigen.
En de temperatuur van het water, dat is een kwestie van testen. Op een gegeven moment begint het water te koken, dan is het te heet. Dan uitzetten en wachten, dat helpt ook.

En de zeefjes, die zijn groot genoeg voor mij. Met de dubbele kan ik een grote espresso zetten, en met de kleine un bel ristretto.

Ben er content mee.
Goed om te lezen dan je blij bent met de machine! Heb je je al opgegeven bij de Lever Machine World Domination Plot op home barista? http://www.home-barista.com/levers/lmwd ... -t533.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het leven van een barista gaat niet over rosetta's....

Als kind was ik al dol op koffiekoppen!

Re: Arrarex Caravel espresso hevel machine

13
om nog even terug te komen op de temperatuurinstelling, als ik dus de temperatuur van het zetwater wil bepalen, zou ik dit moeten meten. Er iets vast op installeren is niet mijn bedoeling, maar meer om het te meten. Wat is dat een geschikte thermometersysteempje? Iemand enig idee.

Ben nog steeds heel tevreden en nu ook met verschillende bonen gaan proberen. De Blue Mountain (gekocht bij een zaakje in centrum Brussel die ze zelf brandt) waren bijzonder lekker, zacht, minder zuur dan de Izzo bonen.