Re: Wat drink je nu?

2531
fransg schreef:Dan moet er wel voldoende groen zijn op de wereld, dus aanplant in plaats van kolossale houtkap en afbranding…
Maar houtkap neemt weer toe door gebruik van hout bij de bouw van huizen. In Rotterdam staat de bouw van een flink flatgebouw gemaakt van hout in de startblokken. De duurzaamheidslobby vindt het geweldig. Ik begrijp het allemaal niet meer zo. Groenaanplant begrijp ik wel en juich dat met klem toe.

Zo wordt dat in de markt gezet.

https://woneninsawa.nl/

Nog even en het koffiebranden wordt gekwalificeerd als een milieu delict
Afbeelding
.

Afbeelding

Re: gespot

2535
Wel dan netjes aflakken dat hout of onder hoge druk impregneren met fijne chemische stofjes en in de fabriek op maat zagen/bewerken, vervoeren naar de bouwplaats en het stuk grond waar de bomen stonden een prachtige betonnen flat bouwen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2537
Hoofdkwartier net klaar. 14 gr maalsel, 27 seconden 27.9 gr koffie. Foto komt wat donker over, maar geen overextractie. Zoete koffie, vollere body dan de Braziliaan van Giraffe. Veel en vol. Proef eerder melkchocolade dan puur. Heb een uur geleden paradontax op de ivorenwachters borstel gehad. Dus vanmiddag weer opnieuw, maar goed en voor mijn smaak erg vol en vet. Heerlijk dit.
Afbeelding

Afbeelding

2538
Gisteren begonnen aan deze nieuwe koffie in het assortiment van het Brandhuys. Een Ethiopische natural wordt door mijn vrouw vaak afkeurend weg gezet als “uienkoffie”, maar dat is hier niet het geval.
Met melk komt er een beetje een aardbeien toon naar boven die me doet denken aan een soortgelijke koffie van Sprout die we een keer hebben gehad. Zeer smakelijk weer.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

2539
we tigers schreef: di 20 jul 2021, 09:13 Gisteren begonnen aan deze nieuwe koffie in het assortiment van het Brandhuys. Een Ethiopische natural wordt door mijn vrouw vaak afkeurend weg gezet als “uienkoffie”, maar dat is hier niet het geval.
Met melk komt er een beetje een aardbeien toon naar boven die me doet denken aan een soortgelijke koffie van Sprout die we een keer hebben gehad. Zeer smakelijk weer.

FA002ECC-37AB-4CFB-A01E-990E0EC5F61D.jpeg
Brandhuys is ook een topper!
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

2540
Wat ben ik toch blij met Puck Specialty Coffee :D
Elke week hebben ze weer andere juweeltjes in de schappen liggen. Was het vorige week nog Rum Baba Coffeeroasters krijg ik deze week iets ontzettend lekkers uit Parijs aangeboden 8-)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::