Hoi,
Ik ben Yas en nieuw op dit forum.
Gisteren heb ik een Bezzera Magica PID gekocht en die ben ik nu aan het installeren.
Wat mij opvalt is dat de boiler behoorlijk geluid maakt. Om de 5 a 10 seconden hoor je het water opwarmen.
Is dit normaal? Ik heb een open keuken en merk dat ik het geluid best hard en storend vind als ik op de bank zit.
Dit is mijn eerste espresso apparaat en ik heb echt geen idee over wat gebruikelijk is.
Groetjes
Re: Nieuwe Bezzera Magica PID geluid
2Is de machine nieuw of tweedehands?
Op zichzelf is het niet gek dat je water hoort dat aan de kook wordt gebracht, net zoals in een theeketel op het vuur of een elektrisch waterkoker.
Als er wat luchtbelletjes rond het verwarmingselemenarium zitten of indien deze iets is verkalkt kun je het harder horen.
Wanneer je de boiler isoleert en de binnenwanden van de machine bekleedt wordt het geluid meer gedempt.
Op zichzelf is het niet gek dat je water hoort dat aan de kook wordt gebracht, net zoals in een theeketel op het vuur of een elektrisch waterkoker.
Als er wat luchtbelletjes rond het verwarmingselemenarium zitten of indien deze iets is verkalkt kun je het harder horen.
Wanneer je de boiler isoleert en de binnenwanden van de machine bekleedt wordt het geluid meer gedempt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Remedie is de strangen van het verwarmingselement iets uit elkaar buigen. Dan heb je minder last van de door fransg genoemde luchtbellen tussen het element.
Je kunt het ook positief zien. Vergelijkbaar met een partner die snurkt. Zolang je hem of haar hoort, doet ie het nog.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Je kunt het ook positief zien. Vergelijkbaar met een partner die snurkt. Zolang je hem of haar hoort, doet ie het nog.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
4HanR schreef: za 14 aug 2021, 16:11 Je kunt het ook positief zien. Vergelijkbaar met een partner die snurkt. Zolang je hem of haar hoort, doet ie het nog.
Juist!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Ja, dat is wel een leuke!
Mijn machine doet dat aan het begin van het opwarmen ook. En ook daarna hoor ik nog wel eens wat "gezucht" uit de boiler. Ik vind het altijd wel aardig om te horen. Het hoort erbij.
Mijn machine doet dat aan het begin van het opwarmen ook. En ook daarna hoor ik nog wel eens wat "gezucht" uit de boiler. Ik vind het altijd wel aardig om te horen. Het hoort erbij.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
6Maar, is de machine 2e hands? En hoe oud is die dan als die 2e hands is?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
7Het is een nieuw apparaat en het is niet alleen tijdens het opwarmen maar continu als deze aanstaat en het is best hard.
8Maak er eens een filmpje van?
Heb je in de machine gekeken?
Komt er ergens continu stoom uit?
Wat zegt de dealer erover?
Heb je in de machine gekeken?
Komt er ergens continu stoom uit?
Wat zegt de dealer erover?
9Ik heb een 10 jaar oude Bezzera BZ7 PID en die hoor ik alleen op druk komen met een vrij luidruchtig knorrend geluid van circa 5 seconden. Ik heb de indruk dat er dan water het circuit in gepompt wordt via de overloop om eventuele lucht te verwijderen.
Daarna een een ruisend geluid als de boiler op temperatuur komt. Dat is met enige moeite hoorbaar totdat de boiler op temperatuur is, (een paar minuten). Maar bij onze open keuken is dat zeker niet storend en ik erger me kapot aan terugkerende overbodige geluiden. Een elke 5 minuten terugkerend geluid herken ik niet. Als de machine uren lang ongebruikt aan staat geeft hij misschien nog wel eens een knor van een paar seconden.
Daarna een een ruisend geluid als de boiler op temperatuur komt. Dat is met enige moeite hoorbaar totdat de boiler op temperatuur is, (een paar minuten). Maar bij onze open keuken is dat zeker niet storend en ik erger me kapot aan terugkerende overbodige geluiden. Een elke 5 minuten terugkerend geluid herken ik niet. Als de machine uren lang ongebruikt aan staat geeft hij misschien nog wel eens een knor van een paar seconden.
Bezzera BZ7 PID, Eureka Atom.