Even voorstellen

1
Hoi koffieliefhebbers,

Mijn naam is Özgür, vrienden noemen me Ozzy dus vandaar de nick. Ongeveer vier jaar geleden begon mijn liefde voor specialty coffee na een aantal bezoekjes aan goede koffiezaken. Ik heb nooit iets gehad met espresso en afgeleiden ervan, maar goede filterkoffie mag je me voor wakker maken. Kort na het vinden van deze nieuwe liefde begon ik zelf te prutsen met de aanschaf van een aeropress en een simpel handmalertje bij brandzaak. Veel teleurstelling, ergernis en frustratie volgden evenals de geleidelijke aanschaf van steeds meer spullen.

Hoewel mijn koffie inmiddels veel beter smaakt dan die eerste aeropress ben ik er nog steeds niet helemaal. Volgende week ontvang ik een wilfa svart uniform koffiemolen die mijn Solis scala plus gaat vervangen. Hoop dat de upgrade het waard gaat zijn en dat die solis nog wat oplevert tweedehands, maar vrees het ergste. :(

Hopelijk zijn er meer mensen op dit forum die vooral enthousiast zijn over filterkoffie. Ik zou graag ervaringen uitwisselen.

Re: Even voorstellen

3
Inderdaad, welkom. Mijn mooie ervaring met filterkoffie is die van koffie uit het porseleine Villeroy & Boch potje met Tanzania koffie uit de wereldwinkel. Zo in de periode van de jaren 70 van de vorige eeuw.
Plezier hier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: Even voorstellen

4
Welkom Ozzy,

Ik ben deze vakantie eens begonnen aan de Aeropress en ik vind het heerlijk.
Met espressomaling krijg ik ook bijna espressosmaak, dat had ik niet verwacht.

Maar zoals alles staat of valt het met goede boontjes en een goede maler.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60