Re: Toch een beetje keuzestress

31

casper31 schreef:Dankzij Frans weet ik het, het wordt een londinium! Wat een prachtige machines
Afbeelding
Haha ik voorspelde het al. Naast dat de Londinium gewoon erg mooie machines zijn. Feit, punt.
Lijkt mij een gepassioneerde Frans heel aanstekelijk. Het is daarom een maatschappelijk belang dat hij niet overal gepassioneerd over raakt
Afbeelding
.
Laatst gewijzigd door Keyser op wo 01 sep 2021, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Toch een beetje keuzestress

33
Nu word ik vanmorgen wakker en denk ben er uit!
Krijg ik een berichtje kennis van een vriendin gaat waarschijnlijk zijn marzocco gs3 mp verkopen voor een prijs die tegen de prijs van de l r 24 aanzit

Nu zag ik die machine altijd als prachtig maar, nu twijfel ik toch. Ik ben wel qua koffie smaak voor de lever profielen. Zijn jullie bekend hoe pressure profiling op die maxhine werkt ? Kan je daar makkelijk een lever shot nabootsen ?
En wie zou het winnen qua smaak londinium of marzocco ?

Maxhine zou 1,5 jaar oud zijn en voor de zomer een checkup gehad hebben
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Re: Toch een beetje keuzestress

34
En wie zou het winnen qua smaak londinium of marzocco ?
Geen van deze machines zal de beperkende factor zijn! De kwaliteit van je boontjes, je maler en skills zijn veel meer bepalend voor de smaak in je kopje.

Zonder flauw te willen zijn: met een Flair 58 kun je alles wat de duurste machines kunnen: verzadigde groep, volledige controle over preinfusie en druk en alle denkbare accesoires. Bovendien extreem snel warm, compact en weinig onderhoud. Alleen kan je niet stomen. Dat is de enige beperking als dat van toepassing is tenminste.

Hoe goed ik de Flair 58 ook vind -ik kan rationeel werkelijk niks bedenken- ik wordt er niet warm of koud van. Deze hobby draait ook om passie!

Terug naar je keuze: los van plussen en minnen welke machine maakt het meeste bij je los?

Praktisch: de LM is qua onderhoud geen makkelijke machine!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Toch een beetje keuzestress

35
bvds schreef: do 02 sep 2021, 13:57
En wie zou het winnen qua smaak londinium of marzocco ?
Geen van deze machines zal de beperkende factor zijn! De kwaliteit van je boontjes, je maler en skills zijn veel meer bepalend voor de smaak in je kopje.

Zonder flauw te willen zijn: met een Flair 58 kun je alles wat de duurste machines kunnen: verzadigde groep, volledige controle over preinfusie en druk en alle denkbare accesoires. Bovendien extreem snel warm, compact en weinig onderhoud. Alleen kan je niet stomen. Dat is de enige beperking als dat van toepassing is tenminste.

Hoe goed ik de Flair 58 ook vind -ik kan rationeel werkelijk niks bedenken- ik wordt er niet warm of koud van. Deze hobby draait ook om passie!

Terug naar je keuze: los van plussen en minnen welke machine maakt het meeste bij je los?

Praktisch: de LM is qua onderhoud geen makkelijke machine!
Wat voor onderhoud moet ik verwachten?

Wat ik van die kennis hoorde 1x per jaar buurt en gewoon elke dag blind filteren .

Ik twijfel, de hendel de smaak… de uitstraling van de londinium bij Frans prachtig eigenlijk heeft die machine alles al wat ik wil

De marzocco, zag ik als de Ferrari die ik nooit zou hebben en nu staat hij plots voor dezelfde prijs op mijn pad. Ik vind dat flow profile ding ook een leuke uitdaging! (Wellicht lever shots nabootsen ) en daarmee te spelen. Dus vind t erg lastige dit
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Re: Toch een beetje keuzestress

38
Pti schreef: do 02 sep 2021, 14:04 Namor van dit forum heeft een londinium gehad en is over op een g3mp, je zou hem eens kunnen mailen en vragen naar zijn bevindingen.
Gelijk bericht! Thx coor de tip!
Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen met onderhouds kosten zijn . Even met marzocco gebeld net… die gaven aan jaarlijks een apk thats it
Maar ik vertrouwenjullie ervaringen meer ;)
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Re: Toch een beetje keuzestress

39
Die Flair was de 58, zie recent topic hier ook onder de levers.

De vraag die je stelt over de londinium vs de gs3 is misschien niet de juiste vraag. Je steld dat die gs3 een droommachine voor jou was en er nooit op rekende die te hebben. Mss moet je je de vraag stellen of je je dat ook gaat vergeven om die te laten gaan. Stel je koopt die, het blijkt toch niet volledig je ding te zijn na enkele maanden dan kan je die terug verkopen en die londinium bestellen. Dan is die gs3 uit je systeem. Het is nu niet zo dat ze stoppen met londiniums te maken hé

Want een Ferrari is mss wel de max in je gedachten maar niet zozeer als enige auto en je veel naar de winkel moet over een weg met bvb karresporen. Is ook de reden dat de meeste Ferrari's niet veel kms hebben. Is auto nr zoveel

Re: Toch een beetje keuzestress

40
De B. Cormorant schreef: do 02 sep 2021, 14:28 Stel je koopt die, het blijkt toch niet volledig je ding te zijn na enkele maanden dan kan je die terug verkopen en die londinium bestellen. Dan is die gs3 uit je systeem. Het is nu niet zo dat ze stoppen met londiniums te maken hé
Goed idee. Vooral indien de GS3 voordelig kan worden aangeschaft is het waarschijnlijk dat een volgende die 'buitenkans' evenmin aan zich voorbij wil laten gaan.

Zou de vorige eigenaar hem nieuw hebben gekocht? Of ook een van de 'doorgeef' keten zijn ;-) en waarom wil hij er vanaf?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino