Re: Toch een beetje keuzestress

72
Pik je haar op met je Ferrari?

Lavazza en een high end espressomachine.
Lavazza en een high end espressomachine.
Lavazza en een high end espressomachine.
Lavazza en een high end espressomachine.
Lavazza en een high end espressomachine.....
Dit spookt nu door mijn hoofd. Voelt als een raadsel

Wanneer je het niet weet moet je even de tijd nemen. Misschien ook doen wat Frans zegt.
Dan blijft dit topic nog even bestaan en kan ik dat raadsel oplossen.

Lavazza en een high end espressomachine.
Lavazza en een high end espressomachine.
Lavazza en een high end espressomachine.
Lavazza en een high end espressomachine.
Laatst gewijzigd door Keyser op vr 03 sep 2021, 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Toch een beetje keuzestress

73
Keyser schreef: vr 03 sep 2021, 07:10
Lavazza en een high end espressomachine.
Lavazza en een high end espressomachine.
Lavazza en een high end espressomachine.
Lavazza en een high end espressomachine.
Exact dit. Dat bleef ook bij mij hangen!
Dat maakt de verkoop van de La Marzocco voor mij ook raar. Als je hem zo vrij snel al weg doet en met een matige maler er Lavazza doorheen duwt, wat is dan de reden van weer weg doen? Weet je dan als gebruiker überhaupt waar je mee bezig bent. Dat snap ik niet.

Overigens: vrouw van je dromen of een Ferrari? Dan altijd vrouw wat mij betreft.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Re: Toch een beetje keuzestress

76
Ik ging van strega naar een Bianca, de paddle bedienen vond ik uiteindelijk "gedoe" omdat je bij een lever altijd het profiel krijgt wat heel goed werkt en dat moet je bij de Bianca iedere keer zelf doen, elke keer hetzelfde handelingetje en het is zo saai dat het ook niet leuk is zoals bij eem pavoni wel. Uiteraard kun je de paddle ook gewoon laten staan op een setting en dan nog krijg je extreem goede espresso. Op smaak was echt wel heel tevreden van de Bianca.

Met de GS3 met zijn verzadigde groep ga je echt donders goede espresso trekken. Denk niet dat het nog veel beter kan en als het niet smaakt moet je het echt bij jezelf zoeken:

- skills
- knowledge
- koffiebonen
- water

Allemaal dingen die buiten de machine om invloed hebben. Bijvoorbeeld Lavazza bonen...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Toch een beetje keuzestress

79
HanR schreef: vr 03 sep 2021, 10:06 Ja, kijk maar hoe een veerkromme er uit ziet.
Het aangrijpingspunt, wat weer te maken heeft met preinfusie en wel niet tegenhouden bepaalt hoe de start van het drukverloop er uit ziet.
Dat is duidelijk, maar gedurende de 30s neemt de druk niet toe zoals hij zegt, maar af.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Toch een beetje keuzestress

80
Knoop is toch doorgehakt...

wat een drempel voor mij was denk ik cahteraf was toen de hoge aanschaf prijs van de londinium, ik vind persoonlijk... dat voor wat je krijgt het geowon NET te duur is. vergelijkbare machines zitten toch eerder rond de 3000.
maar goed dit is wel de droom vrouw ;) Net als een apple je betaald ervoor.


De gs3 was mijn ferrari, maar ik denk na 2 weken ben ik die ferrari zat en ga ik mn hendel missen.

hahaha dat had ik dus ook met die lavazza bonen. ik kan me wel herrinern toen ik mijn strega kocht en destijds... kocht een vriendin ook een strega.. hebben we met supermarkt aanbiedingen 1+1 in een paar maanden alle supermarkt koffie geprobeerd, en tegelijk was het ook goed oefenen met zetten, en latte art oefenen.
maar nee supermarkt koffie is troep haha

MAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Ik was eigenlijk al verliefd op mn droomvrouw na het zien bij frans.

Londinium is besteld ;)
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)