Re: Eureka Oro Mignon single dose

101

bobbee schreef:
Keyser schreef:Dank je Bob, maar dat is dan toch werkelijk waar bijzonder te noemen? Dan begrijpen ze het toch niet? Dan gaat het hele argument van tussen bonen kunnen wisselen niet op...... Dan ben je als bedrijf ergens ingedoken, heb je de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt? Dan is het een XL zonder digitaal scherm die schuin staat met een pomp. PUNT.
Single dosing is niet synoniem aan makkelijk wisselen tussen maalgraad standen.
Eureka zegt alleen maar dat hij geschikt is voor espresso en brew.
Nou dat ben ik dus niet met jou eens Bob!
Afbeelding

Jammer genoeg blijft het daarbij, omdat het geen feit is .
Afbeelding


Mijn mening is dat ik het gek vind dat wanneer je een molen ontwikkelt voor zowel filter als espresso, je geen rekening houdt met het gebruikers gemak. Lees een eenvoudige maalgraad wisseling. Dan hadden ze beter kunnen zeggen: dit is een single dosing espresso molen Of ik heb een verkeerd beeld van de afstel knop? Die moet je toch meerdere keren rond draaien om van espresso naar filter te gaan?
Ik hoop dat ik weet waar de klepel hangt
Afbeelding
.
Dus succes wanneer je op één dag twee a drie verschillende bonen wil gebruiken voor zowel filter als espresso
Afbeelding
.

Maar ondanks alle kritiek krijg ik deze molen niet uit mijn hoofd
Afbeelding
.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

102
Met alle respect en begrip voor je punt maar; Het is wel makkelijk om een probleem aan te merken, maar vertel ook eens wat ik jouw ogen de oplossing zou zijn dan?
Want ik heb zelf liever een nauwkeurig en breed espresso bereik dan een molen met een lompe afstelling zodat het makkelijk is om over en weer te schakelen. Het is zoals Bobbee al eerder zei ALTIJD een compromis en er is gekozen om espresso i.t.t. filter het voordeel te geven.
De enige die daarvoor een "oplossing" had was baratza met zijn micro+macro afstelling, eveneens gepatenteerd net als Eureka dat met zijn eigen systeem heeft gedaan... Maar daar was dan weer het probleem dat het als plastic rommel geen eeuwig leven was geschonken.


Ik zit nog best te twijfelen, of we ze op voorraad moeten nemen, ik heb het idee dat de eerste levering erg hard zal gaan. V/P biedt 10% korting aan bij afname van 5 stuks of meer, één voor thuis, twéé op de zaak en wie maakt me los? :lol:

Re: Eureka Oro Mignon single dose

104
Pti schreef: vr 10 sep 2021, 09:46 De enige die daarvoor een "oplossing" had was baratza met zijn micro+macro afstelling, eveneens gepatenteerd net als Eureka dat met zijn eigen systeem heeft gedaan... Maar daar was dan weer het probleem dat het als plastic rommel geen eeuwig leven was geschonken.
De Baratza Forté heeft dat beter, zeer zwaar en degelijk maar daarbij vind ik het nadeel dat de fijnafstelling-arm bijna niet wil schuiven. Zal dus niet snel per ongeluk wijzigen maar ook niet graag wanneer je wíl dat-ie verschuift. En ook is het ding vrij duur.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Eureka Oro Mignon single dose

105
Pti schreef:Met alle respect en begrip voor je punt maar; Het is wel makkelijk om een probleem aan te merken, maar vertel ook eens wat ik jouw ogen de oplossing zou zijn dan?
Want ik heb zelf liever een nauwkeurig en breed espresso bereik dan een molen met een lompe afstelling zodat het makkelijk is om over en weer te schakelen. Het is zoals Bobbee al eerder zei ALTIJD een compromis en er is gekozen om espresso i.t.t. filter het voordeel te geven.
De enige die daarvoor een "oplossing" had was baratza met zijn micro+macro afstelling, eveneens gepatenteerd net als Eureka dat met zijn eigen systeem heeft gedaan... Maar daar was dan weer het probleem dat het als plastic rommel geen eeuwig leven was geschonken.


Ik zit nog best te twijfelen, of we ze op voorraad moeten nemen, ik heb het idee dat de eerste levering erg hard zal gaan. V/P biedt 10% korting aan bij afname van 5 stuks of meer, één voor thuis, twéé op de zaak en wie maakt me los?
Afbeelding
Is wel leuk om naast de Niche te zetten....nee ik moet het niet doen. Ik praat nu tegen mijzelf!
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

107
Ik heb ook liever een fijn bereik in de espresso range.

Zoals ik al aangaf is multi-purpose in de praktijk altijd een compromis. Liever goed voor een toepassing dan matig voor twee.

De Forte met Ditting steel burrs of de Lagom/Giota met SSP multi-purpose zijn wel bruikbaar voor de hele range. Maar wel met de kanttekening dat die maalwerkjes vooral tot hun recht komen bij light roast espresso en brew ratio's >1:2.

Doe mij dus maar een dedicated single dosing maler voor espresso en een Comandante voor filter. En als je een keer haast hebt is het fijn dat je de Oro best voor filter kan gebruiken. Net als de Niche.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Eureka Oro Mignon single dose

109
Pti schreef: vr 10 sep 2021, 09:46
Ik zit nog best te twijfelen, of we ze op voorraad moeten nemen, ik heb het idee dat de eerste levering erg hard zal gaan. V/P biedt 10% korting aan bij afname van 5 stuks of meer, één voor thuis, twéé op de zaak en wie maakt me los? :lol:
Ik ga hier ook over nadenken, klinkt als een mooi aanbod. Voor wanneer moet je het weten?