Re: Poll: koffie elders

13
Ik drink het gewoon en geniet van het gezelschap.
En weet dat thuis weer goede koffie wacht…. :idea:

Mooi verhaal btw, Frans.
Ted geeft idd de sfeer weer, die bij buitenshuis (trouwens ook binnenshuis) koffie drinken past. :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

15
Het ligt er voor mij ook aan bij wie ik op visite ben.
Ik ben zeker niet dol op Senseo. Maar bij de één zal ik het aangebodene beleefd afslaan, en bij een ander beleefd opdrinken. Gewoon uit respect voor de gastvrouw/heer. Het gaat toch ook om de intenties en de sfeer. En of er een lekker koekje bij zit, waarmee een nare smaak kan worden weggewerkt.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

16
Het valt me nu al op dat het nadeel van goede koffie thuis is dat je ook veel vaker slechte koffie drinkt. Heb de laatste maanden weinig koffie buiten de deur gedronken nog, maar grote kans dat ik dat ook voor mijzelf 'verpest' heb.

Nee zeggen zal ik niet zo snel doen. Het hele idee van (samen) koffie drinken is me ook wel iets waard :).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

18
Maar vinden jullie supermarkt koffie of Senseo ook ECHT vies?

Ik zelf vind het veel minder lekker, maar ik heb niet het gevoel dat ik aceton naar binnen moet hachelen... Het drinkt voor mij prima.
Alleen bij koffie tentjes kan ik wel teleurgesteld zijn. Daar betaal ik zo'n €4,- voor een cappuccino. Vaak krijg je te hete melk of de verhouding melk en koffie is uit balans. De espresso is te bitter of te zuur. Cappuccino die naar eieren smaakt. Dan ben ik bij mijn vrienden met hun supermarkt koffie meer tevreden.

20
Buiten de deur valt steeds meer tegen als de koffie thuis steeds beter wordt. Nagenoeg een natuurkundige wet, communicerend vat. Er zijn uitzonderingen, maar die moeten er ook zijn om de hoofdregel te bevestigen.

De ontwikkeling thuis mag en moet nooit stil blijven staan. Heb met een molen een slag geslagen en ben voor de middellange termijn aan het nadenken voor een andere machine. Je moet namelijk jezelf steeds meer in staat stellen jezelf overtuigender te overtuigen dattie koffie outside niet deugt.