Re: Toch een beetje keuzestress

181
Youssef schreef:en ik wacht nog steeds, eerst zou het afgelopen maandag met DHL mee.... Zouden er 2 machines door een fout niet mee zijn gegaan waarvan die van mij.
Toen moest er nog wat veranderd worden. Toen zou het vrijdag mee.... maar geen bericht en weer niet met DHL.

Begin eerlijk gezegd wel een beetje ongeduldig te worden. in die zin niet de beste service... qua verzenden dan
Nou, dat kan ik mij inderdaad heel goed voorstellen! Wanneer had je besteld? En wat was de orginele leverdatum?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Toch een beetje keuzestress

183
bobbee schreef: za 25 sep 2021, 11:29
Youssef schreef:en ik wacht nog steeds, eerst zou het afgelopen maandag met DHL mee.... Zouden er 2 machines door een fout niet mee zijn gegaan waarvan die van mij.
Toen moest er nog wat veranderd worden. Toen zou het vrijdag mee.... maar geen bericht en weer niet met DHL.

Begin eerlijk gezegd wel een beetje ongeduldig te worden. in die zin niet de beste service... qua verzenden dan
Nou, dat kan ik mij inderdaad heel goed voorstellen! Wanneer had je besteld? En wat was de orginele leverdatum?

3 september besteld, zou 7 dagen later komen. Daarna steeds iets uitgesteld. Maandag (deze week) zou t verstuurd zijn maar was iets met t verzenden mis ofzo (vaag ?) en toen vrijdag weer. Maar weer niet met de dhl helaas
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Re: Toch een beetje keuzestress

187
Ben nu al een tijdje aan het spelen geweest met de Profitec Pro 800 en de Londinium R

Een paar persoonlijke meningen lijken me wel nuttig, hier deel 1.

- als je 1 van deze machines hebt mag je je beide pollekes kussen
-2 gelijkaardige machines zijn overkill, ik kan niet genoeg cafeïne verdragen
-2 gelijkaardige machines zijn heel interessant en op dat vlak heel nuttig om de verschillen te appreciëren
-beiden zijn niet licht om alleen te dragen naar het eerste verdiep
-beiden zijn heel mooi afgewerkt
-de hendel vd Londi is veel lichter te bedienen
-het hout vd Londi voelt meer premium dan het standaard plastic van de Profi (kan achteraf aangepast worden op de aftermarket) maar de grip vond ik iets beter bij die laatste voor zowel de portafilterhoudel als de hendel door de vormen
-Profi draaiknoppen, Londi meer schakeltype, geen specifieke voorkeur maar sommigen vinden de draaiknoppen en de vrije stand bij de Profi niet zo leuk
-de Londi warmt iets sneller op dan de Profi en komt sneller onder druk maar beiden werken gelijkaardig na mijn standaard 45 min opwarmtijd.
-de pomp van de Londi is stiller dan de Profi.
-Profi heeft een cuptray
- ik prefereer de lay-out van de Profi omdat er meer gespeeld wordt met de hoogte, de meter, schakelaar en lampen zitten beneden terwijl de bediening van water en stoom boven zitten. Bij de Londi zit alles boven. Zeker met de aan-uit schakelaar moet ik opletten op het einde vd dag bij de Londi, zit tussen de brewhead en het stoomgedeelte
-de Profi is stiller algemeen. Ik werk in stilte, geen muziek en dergelijke. De Profi hoor ik tijdens de dag eigenlijk niet tenzij hij de boiler bijvult maar dat is dan wel heel hoorbaar. De londi maakt regelmatigereen klikgeluid maar wel redelijk stil. Doordat ik in stilte werk valt dat meer op. Nu mits wat muziek zal dat een non-issue zijn
-de Londi stoooooomt, amai mijn voeten, ga toch eens horen of de Profi niet wat kan aangepast worden, waar je met de Profi veel tijd hebt om je melk te stretchen en te warmen is het bij de Londi opletten geblazen dat je er niet over gaat. Is echt dag en nacht verschil. Doe je meer cappuccino's twijfel niet en ga voor de Londinium
-de stoom vd Profi is droger dan van de Londi, nu, door de extra kracht stoom je korter en is dat op het einde ongeveer gelijk indien je in het begin goed purged in een bakje.
-opletten voor het warm worden vd stoompijp. Het rubber er rond wordt ook verdomd warm. De Profi is met een buisje binnenin en wordt niet warm. Eenmaal je dat weet is dat ok hoor, je leert het héél snel.

Voor alle bovenstaande punten is er niks dat voor mij de balans laat overhellen naar deze of gene qua gebruik. Nu, maak je vooral cappuccino's en is de lichtheid vd hendel van belang dan zou ik zonder twijfel de Londinium aanraden indien de meerprijs niet speelt. Toen ik twijfelde tussen de Profi en de Londi zaten die dichter bij elkaar. Dealer vlak bij mij en een korting liet voor mij als newbie het muntje langs de kant vd Profi omslaan. Nu is de meerprijs wat zwaarder voor een nieuwe Londi door de doorontwikkeling en de Brexit. Is die het waard? Geen idee, deze Londinium is een iets oudere zonder de doorontwikkeling. Maar zie je 1 van deze 2 tweedehands voorbijkomen twijfel niet.

Ik ga toch met wat spijt de Londi naar Zweden voeren want het is een super leuke luxe om de 2 te hebben maar ik ga ook heel blij zijn dat ik in de toekomst supergoede espresso kan drinken bij mijn zusje en haar gezin elke dag keigoede koffie kan drinken. Maar ik kan niet garanderen dat mocht er nog iets langs komen ik er toch niet weer op ga springen en mijn Profi terug gezelschap zal hebben.

Nu, over de smaak heb ik nog niet gesproken, is voor een volgende keer.