Hoi allen
Op marktplaats staat sinds deze week een La San Marco SM95 bonenmaler. Ik heb echter op dit forum en op het web geen reviews of gebruikers ervaringen kunnen vinden van deze molen. Kan iemand mij iets vertellen over dit type molen en waar ik deze mee kan vergelijken (Mazzer, Mahlkonig etc).
Op dit moment wordt deze molen mij voor €200 aangeboden.
De molen is ongeveer 4 jaar oud waarvan ongeveer 3 jaar gebruikt in de horeca.
Ik ben nog nieuw in de wereld van de espresso's en zou graag willen weten of dit een goede koop is.
Verder specificaties
Type La San Marco SM 95
Motorvermogen 460 watt
Platte originele SM maalschijven van 83 mm
Bouwjaar 06-2006
Afmetingen:
Hoogte zonder hopper 32 cm, hopper is 20 cm hoog.
Diepte inclusief doser max. 30 cm
Breedte max. 20 cm
Groeten
Re: La San Marco SM95
2Ik heb 'em zien staan, en het zei mij verder ook niets. Qua specificaties lijkt hij op de Mazzer Major of een grote Fiorenzato Doge, wat erg goede malers zijn. Het is hoe dan ook één van de zwaardere/snellere machines.
La San Marco is geen onbekende in espresso-land, maar ik betwijfel of ze wel hun eigen malers maken (wat verder niets wil zeggen over de kwaliteit). Heb zo'n vermoeden dat het een re-badge van een bekender merk is.
Vier jaar is niet zo oud voor een maler, maar wat die drie jaar horeca heeft betekend voor de machine weet ik niet, het is maar net hoe ze d'r mee zijn omgegaan. Reken op een goede schoonmaakbeurt (uit/in elkaar schroeven en poetsen) en nieuwe maalschijven (€60-75?).
La San Marco is geen onbekende in espresso-land, maar ik betwijfel of ze wel hun eigen malers maken (wat verder niets wil zeggen over de kwaliteit). Heb zo'n vermoeden dat het een re-badge van een bekender merk is.
Vier jaar is niet zo oud voor een maler, maar wat die drie jaar horeca heeft betekend voor de machine weet ik niet, het is maar net hoe ze d'r mee zijn omgegaan. Reken op een goede schoonmaakbeurt (uit/in elkaar schroeven en poetsen) en nieuwe maalschijven (€60-75?).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Bedankt voor je reactie, hier kan ik wel wat mee.
Wat denk je van de prijs, €200,- te veel of een goede prijs voor zo'n zware maler?
Ik hoop dat iemand nog iets meer weet over deze maler en in hoeverre het een relabeling maler is (wie is dan de originele fabricant, hoe staat deze bekend etc)
Groeten
Wat denk je van de prijs, €200,- te veel of een goede prijs voor zo'n zware maler?
Ik hoop dat iemand nog iets meer weet over deze maler en in hoeverre het een relabeling maler is (wie is dan de originele fabricant, hoe staat deze bekend etc)
Groeten
4Bedenk dat je nieuwe schijven ook nog eens bij dat bedrag op komen hè? Dat gezegd hebbende denk ik dat het een redelijk bedrag is. Ik sta niet te springen van enthousiasme, maar gezien de specificaties zou hij het mogen opbrengen, denk ik. Ik weet ook niet hoe de staat van het ding is. Maar als gezegd: ik ken de maler niet en wellicht is hier iemand die er meer over kan zeggen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Hoi Mr Pleasure (of Bjornz?), ik weet niet of je deze vraag ook gesteld hebt bij de "buren" (thuisbarista), als dat niet zo is (heb je concurrentie van Bjornz) dan moet je daar maar even kijken.
Even snel kijken en dan direct hier terugkomen.
Even snel kijken en dan direct hier terugkomen.
6Bedankt voor de tip,
heb even gekeken maar er blijken idd kapers op de kust. Er staat daar verder ook nuttige info over deze maler, dat komt dus goed van pas.
Ik heb vandaag contact gehad met de verkoper en hij heeft mijn bod geaccepteerd, dus verwacht dat de maler van mij is.
iedereen in ieder geval bedankt voor jullie nuttige info, tips en snelle reacties.
groeten
heb even gekeken maar er blijken idd kapers op de kust. Er staat daar verder ook nuttige info over deze maler, dat komt dus goed van pas.
Ik heb vandaag contact gehad met de verkoper en hij heeft mijn bod geaccepteerd, dus verwacht dat de maler van mij is.
iedereen in ieder geval bedankt voor jullie nuttige info, tips en snelle reacties.
groeten
7Heb je dan nog iets van de prijs af gekregen? Dan heb je voor niet teveel geld een heel mooie (nou ja: "mooie"?) maler gescoord! Bereid je partner maar al vast voor, ondanks wat de advertentie zegt is 'ie toch wel groot hoor!
8De San Marco molens zijn molens die door hen zelf gebouwd cq ontwikkeld worden. De genoemde SM95 is er een van de latere generaties die zich kenmerken door wat grotere maalschijven als zijn voorganger de SM 90.
La San Marco is een onderdeel van de Segafredo Zanetti Groep en is een geheel zelfstandige divisie binnen die groep.
Het bedrijf houdt zich sinds 1920 bezig met koffiemachines en later vaatwassers en was eerst een familiebedrijf alvorens het enkele jaren geleden werd overgenomen door Segafredo.
Tegenwoordig komt men met de SM92 en 97 serie op de markt.
Het zijn stevige malers met simpel te verkrijgen platte maalschijven 84mm, met en zonder automatische afslag. Nadeel is dat ze erg rumoerig kunnen zijn doordat de lagertjes van de motor vaak kapot gaan. Het binnenwerkje in de carousel is van plastic en vaak uitgesleten, let hier op.
Ook is het lakwerk vaak snel beschadigd.
Voor € 200,- kun je er direct niet een buil aan vallen, maar serieus even bekijken voordat de koop gesloten wordt is handig.
En nee, ik verkoop ze niet, heb geen aandelen etc....
Vroeger wel bergen van verkocht en zelfs een training gehad op de fabriek in italie, ze stonden trouwens ook op de HOST 2009......
La San Marco is een onderdeel van de Segafredo Zanetti Groep en is een geheel zelfstandige divisie binnen die groep.
Het bedrijf houdt zich sinds 1920 bezig met koffiemachines en later vaatwassers en was eerst een familiebedrijf alvorens het enkele jaren geleden werd overgenomen door Segafredo.
Tegenwoordig komt men met de SM92 en 97 serie op de markt.
Het zijn stevige malers met simpel te verkrijgen platte maalschijven 84mm, met en zonder automatische afslag. Nadeel is dat ze erg rumoerig kunnen zijn doordat de lagertjes van de motor vaak kapot gaan. Het binnenwerkje in de carousel is van plastic en vaak uitgesleten, let hier op.
Ook is het lakwerk vaak snel beschadigd.
Voor € 200,- kun je er direct niet een buil aan vallen, maar serieus even bekijken voordat de koop gesloten wordt is handig.
En nee, ik verkoop ze niet, heb geen aandelen etc....
Vroeger wel bergen van verkocht en zelfs een training gehad op de fabriek in italie, ze stonden trouwens ook op de HOST 2009......
Laatst gewijzigd door André op wo 27 jan 2010, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
BonneBella CoffeeConcepts: La tua passione e la mia passione!
info at bonnebella.nl
info at bonnebella.nl
9Dan was mijn twijfel dus onterecht, goed om te weten en bedankt André!De San Marco molens zijn molens die door hen zelf gebouwd cq onwikkeld worden.
10Andre,
Ik ga morgen avond kijken naar deze maler, maar vraag me af wat je opmerking inhoud inzake de slijtage van platsic carousel. Hoe kan ik zien dat deze is uitgesleten en mocht dit het geval zijn wat is dan het gevolg voor de maling cq de molen?
Kan een dergelijke carousel worden vervangen en weet je misschien wat een dergelijke reparatie dan ongeveer kost?
Groeten
Ik ga morgen avond kijken naar deze maler, maar vraag me af wat je opmerking inhoud inzake de slijtage van platsic carousel. Hoe kan ik zien dat deze is uitgesleten en mocht dit het geval zijn wat is dan het gevolg voor de maling cq de molen?
Kan een dergelijke carousel worden vervangen en weet je misschien wat een dergelijke reparatie dan ongeveer kost?
Groeten