Re: Wat drink je nu?

2791
Momenteel (sinds gisteren, branddatum een week geleden) de Brazilië Vitoria van HQ, maar moet daar nog wel wat aan wennen. Inmiddels is de Drie Afrika melange (ook van Hoofdkwartier) ook onderweg. Die zou wat zoeter moeten zijn. Denk dat daar toch mijn voorkeur ligt.
Laatst gewijzigd door Marc O. op vr 22 okt 2021, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

2793
Marc O. schreef: do 21 okt 2021, 17:28 Momenteel (sinds gisteren, branddatum een week geleden) de Brazilië Vitoria van HQ, maar moet daar nog wel wat aan wennen. Inmiddels is de Drie Afrika melange (ook van Hoofdkwartier) ook onderweg. Die zou wat zoeter mogen zijn. Denk dat daar toch mijn voorkeur ligt.
Heb je deze elders zoeter gehad?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

2794
ronald22 schreef: vr 22 okt 2021, 17:39
Marc O. schreef: do 21 okt 2021, 17:28 Momenteel (sinds gisteren, branddatum een week geleden) de Brazilië Vitoria van HQ, maar moet daar nog wel wat aan wennen. Inmiddels is de Drie Afrika melange (ook van Hoofdkwartier) ook onderweg. Die zou wat zoeter mogen zijn. Denk dat daar toch mijn voorkeur ligt.
Heb je deze elders zoeter gehad?
Ik zie dat ik een typfout heb gemaakt. Het moet zijn 'Die zou wat zoeter moeten zijn' (zoeter dan de Vitoria). Zal het even aanpassen in de originele tekst.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

2797
ArjenT5R schreef: vr 22 okt 2021, 23:05 Ik heb 3kg Guatemala Huehuetenango besteld bij Koepoort, ben zeer benieuwd.

Hiervoor 4kg yellow bourbon geprobeerd was erg lekker moet ik zeggen.
Bijna zacht, zoet en chocolade, allerlaatste slokje espresso was steevast zurig met een soort tinteling.
Koepoort in Zeeland?

Als je de espresso roert dan heb je geen last van het laatste Zuurtje.

Komt de yellow bourbon ook van de Koepoort?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

2800
ronald22 schreef: za 23 okt 2021, 11:34
ArjenT5R schreef: vr 22 okt 2021, 23:05 Ik heb 3kg Guatemala Huehuetenango besteld bij Koepoort, ben zeer benieuwd.

Hiervoor 4kg yellow bourbon geprobeerd was erg lekker moet ik zeggen.
Bijna zacht, zoet en chocolade, allerlaatste slokje espresso was steevast zurig met een soort tinteling.
Koepoort in Zeeland?

Als je de espresso roert dan heb je geen last van het laatste Zuurtje.

Komt de yellow bourbon ook van de Koepoort?
Koepoort in Zeeland ja Serooskerke.
De yellow Bourbon komt ook van Koepoort, is een Braziliaanse.

Ik mag graag bij koepoort komen zeker op de dagen dat ze aan het branden zijn, ruikt zo heerlijk!
Je begrijpt dat ik er niet ver vandaan woon. (nieuw en Sint joosland)

Over het proeven in laagjes of even geroerd dat hangt van mijn bui af haha.
Gisteren had ik hem vrijwel helemaal af laten koelen en toen was de eerste nip echt pure chocolade. Was toch wel onder de indruk.