Oef dat is kras, erg benieuwd waar dat vandaan kwam?
Re: Wat drink je nu?
2813Er zitten redelijk diepe krassen aan de onderkant van m'n portafilter, dus ik gok dat het daar vandaan komt. Geen idee hoe die krassen daar verder terecht zijn gekomen, het is een redelijk nieuwe bottomless PF van een ruime 2 maanden uit.fransg schreef: di 26 okt 2021, 08:53Nu zie ik het! Brr... waar kwam dat vandaan?Nootmuskaatje schreef: di 26 okt 2021, 08:46 Had de foto gemaakt voor dat stukje metaal wat er op drijft.
Schermafbeelding 2021-10-26 om 08.52.42.png
Laatst gewijzigd door Nootmuskaatje op di 26 okt 2021, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Lelit Elizabeth + DF64 gen 2 & 1ZPresso J-Max
2814Metaal dat drijft?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
2815Wat vreemd!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
2816Het is een klein stukje op een laagje crema, dus ik gok dat het na het zetten er bovenop is gevallen.
2817Dat zou niet door de filter heen moeten kunnen. Het is een stuk groter dan de gaatjes.
2818Stukje aluminium?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven
2819Het kan natuurlijk ook dat het in de zak met koffie heeft gezeten. Ik heb jaren en jaren geleden dat mijn maler vastliep en tot mijn grote schrik zag ik dat er een clip van een ballpoint van een pen inzat. Die is uit de zak bonen gekomen, want ik had destijds alleen vulpennen.
2820Het feit dat het er zo "schoon" bovenop ligt geeft mij toch het idee dat dit gewoon een vlokje afgestript chrome uit de zetgroep of bijvoorbeeld van de oren v/d filterdrager is.