Even voorstellen

1
Hoi!

Ik lees al ruim een jaar mee op dit forum. Hoog tijd om op het podium te komen en achter de digitale coulissen naar voren te treden, zullen we maar zeggen ;)

Mijn naam is Lidewey, ik woon in Zuid-Holland en ben al enige tijd verdronken in het ik-zoek-een-espresso-apparaat-maar-weet-niet-wat-ik-precies-wil-en-hoeveel-het-mag-kosten gebeuren. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik ontzettend veel plezier haal uit mijn V60, mijn French Press en mijn Mokapotje. Aangevuld met de Nanofoamer en de Comandante als maler en met de kennis die ik heb opgedaan op de barista summerschool begrijp ik e.e.a. denk ik redelijk en maak ik inmiddels koffie die naar mijn wens is, ook onderweg en op de camping. Maar geen espresso's en dus ook geen échte cappuccino's. Qua apparatuur mist er dus nog wel iets essentieels in mijn koffiebar.

De Flair 58 staat op mijn lijstje, omdat ik veel plezier heb in het koffieproces en de handelingen. Echter, ik wil ook een instap maken in een halfautomaat. De Lelit Mara X en de Profitec 300 zijn daarom ook genomineerd (goede prijs/kwaliteit vertelt het internet mij), maar eigenlijk moet ik deze machines gewoon een keer gaan bekijken / in het echt ontmoeten. Een tweedekansje lijkt me voldoende en heb afgesproken met mezelf om het nog enigszins netjes te houden qua financiering :roll:

Last but not least: latte art vind ik erg leuk om te doen/verder te leren. Bijgevoegd een foto van mij in het café van een vriendin. Daar mag ik soms oefenen als er personeelstekort is.
Bijlagen

Re: Even voorstellen

2
Welkom!

Beide genoemde apparaten zijn van prima kwaliteit, dan moet je ze enkel nog voor een acceptabel bedrag vinden, 2e hands heb ik de MaraX nog niet aangeboden gezien op bv MP, de Profitec wel, maar dan vaak de 500 of de 700, en die staan er dan nooit erg lang op ;)
Dat gaat een hele jacht worden dus, of je moet je licht eens laten schijnen bij een koffie (machine) winkel in de buurt en laten vallen dat je in de markt bent voor een inruiler oid.
Je kunt natuurlijk ook je er aan wagen je vraag in 'Te Koop Gevraagd' te knikkeren, nee heb je, ja kun je krijgen :D

Veel plezier, en succes met je jacht, heb je al een goede maler naast de Commandante, of blijf je alles handmatig doen?

Re: Even voorstellen

4
Dankjewel Roos.

Ik had de Niche besteld vorig jaar, maar die heb ik gecanceld. Ik ben thuis de enige die koffie drinkt. In de ochtend de V60/French Press of Mokapot. En in de middag nog een bakkie als ik aan pauze toe ben op mijn thuiswerkdagen. Ik ben geen heavy user, dat lukt wel handmatig en ik vind het op dit moment geen issue in mijn koffie-ritueel.

En je hebt wat langer pauze, dat is nooit verkeerd.

Als er meer dan twee mensen op bezoek zijn krijgen ze V60 koffie. Haha. Dat wordt natuurlijk een ander verhaal als ik die machine straks wil showcasen aan het publiek en zelf meer cappuccino's ga drinken. Dat is een vooruitziende blik die ik zelf ook heb :D Maar die maler ga ik minder lang over dubben, verwacht ik.