Jura Z5 error 8 (zetgoep en decorder vervangen)

1
Dag,

Ik heb weer een jura Z5 waarvan ik steeds error 8 krijg. De zetgroep is vervangen en decoder ook vervangen, omdat de zetgroep elke keer heen en weer gaat totdat ik een error 8 krijg.

Na het vervangen van de onderdelen krijg gaat de zetgroep nog steeds heen en weer totdat ik error 8 krijg. Decoder is 3x vervangen en zetgroep (gereviseerd) dus ik weet niet meer welke richting ik het probleem moet opzoeken.

Weet iemand een oplossing?

Re: Jura Z5 error 8 (zetgoep en decorder vervangen)

4
HanR schreef: vr 12 nov 2021, 13:26 Is dit iets?
Ik heb verder geen kennis van volautomaten, maar deze stond in mijn zoekresultaten.

https://dejongkoffie.nl/jura-error-8-reparatie/

In Duitsland is er Komtra (waarschijnlijk wel bekend) en nog een leverancier van Jura onderdelen waarvan de naam mij even niet te innen wil schieten.
Ik heb de meeste onderdelen op voorraad, maar ik zou niet weten welke onderdeel ik moet vervangen. Zetgroep wilt niet initialiseren, waarbij ik de volgende onderdelen minimaal 2x heb vervangen zetgroep, encoder, aandrijfmotor zetgroep. En nog steeds wilt de zetgroep niet initialiseren. De zetgroep blijft omhoog en naar beneden gaan tot er error 8 te voorschijn komt.