Re: Restauratie van een 1960 Faema Lambro
12Het is een investering, maar die is straks wel echt heel gaaf!
13Frame en boiler laat TY op zijn adres stralen en poedercoaten.
14De dingetjes die in de groep zitten om de flow van de infusie te regelen.
Ook redelijk afwijkend naar ik heb begrepen.
Ook redelijk afwijkend naar ik heb begrepen.
15Wow wat tof om te zien! Tijdens het restaureren van mijn mercurio heb ik in mijn enthousiasme wat te veel onderdelen besteld. doseerstif, ringen, pakkingen en een nieuwe aluminium groep. Laat maar weten als je iets nodig hebt!
groet Ewout
groet Ewout
16Dank je.Ewout schreef: za 13 nov 2021, 10:45 Wow wat tof om te zien! Tijdens het restaureren van mijn mercurio heb ik in mijn enthousiasme wat te veel onderdelen besteld. doseerstif, ringen, pakkingen en een nieuwe aluminium groep. Laat maar weten als je iets nodig hebt!
groet Ewout

Re: COVID-19 & de koffiewereld
17Gaaf Alwin, erg leuk topic is dit!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
18Ja de machine valt een beetje tegen. Niet al te beste staat. Niet alleen het chroom maar ook pech met die omlijsting van de drukmeter.
Maar met stralen/coaten, verchromen en die mooie nagemaakte drukmeter mantel gaat het wel een heel fraai ding worden.
Duurder dan gepland. Maar dat ben je straks zo vergeten als hij staar de pronken op je aanrecht.
Alleen waar laat je die Pompeii dan?
Maar met stralen/coaten, verchromen en die mooie nagemaakte drukmeter mantel gaat het wel een heel fraai ding worden.
Duurder dan gepland. Maar dat ben je straks zo vergeten als hij staar de pronken op je aanrecht.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
19Ander huis kopen.bvds schreef: za 13 nov 2021, 13:04 Ja de machine valt een beetje tegen. Niet al te beste staat. Niet alleen het chroom maar ook pech met die omlijsting van de drukmeter.
Maar met stralen/coaten, verchromen en die mooie nagemaakte drukmeter huls gaat het wel een heel fraai ding worden.

20De bovengroep.Ook afwijkend.Is lager met kortere veer. Aluminium vork zie ik ook nergens anders.Weet niet of die nog te gebruiken is.Heeft slijtage aan uiteinden.
Rechtsboven in tweede foto.:Mijn gereedschap. Oudewaterpomptang en 5 ponds hamer.
Rechtsboven in tweede foto.:Mijn gereedschap. Oudewaterpomptang en 5 ponds hamer.
Laatst gewijzigd door cremalover op za 13 nov 2021, 14:15, 2 keer totaal gewijzigd.