omeCo schreef:Keyser schreef:Veel plezier ermee! Ik heb zelf ook een Strega en woon bij je om de hoek. Ik zou wel eens de PSM willen ervaren. Sta jij daarvoor open?
Ik denk dat ik daar wel voor open sta. Je kunt me vast voeden met Strega-kennis. Moeten we maar eens contact over hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat lijkt mij leuk! Ik kan niet op korte termijn. Maar ik zal je dan een berichtje sturen.
Haha ik weet niet of ik je kan voeden met Strega kennis. Onze machines zullen ten eerste verschillen, wanneer de PSM daadwerkelijk werkt.
De Strega geeft vanuit de fabriek erg veel druk, waardoor je fijner moet malen dan een pomp machine. Die eigenschap zorgde voor een hoop mislukte espresso op het begin. Maar sinds ik deze basket gebruik is het beest getemd:
https://www.espressoparts.com/products/ ... ter-basket
Ik verwacht dat je die bij de PSM niet meer nodig hebt.
Verder is het een machine waar je een gevoel voor ontwikkeld. Moeilijk over te dragen
.
Maar ik vind het wel heel leuk dat er iemand in de buurt ook een Strega heeft. Het lijkt mij nog leuk om eens bezig te gaan met pressure profiling. Daar leent de Strega zich ook goed voor. Al is het dan bijna volledig op gevoel. Ik heb mij daar nog niet zo in verdiept. Misschien leuk om eens samen met dezelfde boon te experimenteren.
PS. Ter bescherming van de lekbak gebruik ik dit, daardoor is hij nog als nieuw: