Re: La Spaziale Vivaldi II en s1 dream

5
Koffiepot schreef: vr 26 nov 2021, 11:39 Ik had deze ook bijna gekocht. Vind ze erg leuk, is weer eens iets anders.
De Vivaldi en Dream T zijn dual boilers, de Rossini heeft een enkele boiler dacht ik.
Wat was de doorslag?
Als ik de dream t koop, heb je niets raars gevonden erover of zeg je blijf ervanaf.
Ik vind hem mooier als de semi automaten die allemaal op elkaar lijken. Deze zijn toch wat meer industrieel en la spaziale is niet onaardig een klein bedrijf.
Thanks

6
Het argument in Nederland om ze niet te kopen is eigenlijk altijd dat ze onbekend zijn waardoor je restwaarde beperkt is.
Restwaarde wordt in Nederland nogal hoog gewaardeerd.

In Duitsland worden deze machines vaak als de go-to machines genoemd.
Ikzelf wilde juist geen chromen vierkante machine, maar iets anders dan anders, restwaarde is minder belangrijk, en dacht dus daarom aan de La Spaziale.

De enige reden dat ik het niet heb gedaan is dat ik het display ouderwets vind. Daarom gekozen voor de modernere La San Marco 20/20 plug & play.
La San Marco 20/20 plug&play & Eureka Atom 75 HS Tin

10
bobbee schreef: vr 26 nov 2021, 18:30 Gebruiker kilo heeft er 1 gehad. Schijnen echt hele goede machines te zijn.
Ja dat klopt. Ik vond het een heel fijne machine. Zettemperatuur goed regelbaar, preinfusie regelbaar. De dream heeft wat meer digitale mogelijkheden dan de gewone Vivaldi. O.a. Kan je de dream op een timer aansluiten, wat de Vivaldi merkwaardigerwijze niet kan. Dream lijkt me ook qua restwaarde beter verkoopbaar.
Probleem is wel dat er, voor zover ik weet geen verkoper in Nederland is en daarmee ook geen service organisatie. Ik heb toen er iets stuk ging onderdelen uit Italië laten komen. Ik heb nu een Bianca en mis de Vivaldi nog regelmatig. Mijn Vivaldi heb ik via Kaffee Netz in Duitsland gekocht en later ook weer verkocht.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero