advies mbt volgende shortlist

1
Ben op zoek naar wat argument voor en tegen, om tot een keuze te komen. Heb zelf wel een lichte voorkeur maar wil de lezer daar niet mee belasten om het zo zuiver mogelijk te houden.

Mijn oude Krups espresso/koffie apparaat (zeer basic) is kapot, dus nu op zoek naar een nieuw apparaat. Wil er max ca 500 euro aan uitgeven. Ik heb reeds een Demoka M207 maler, er worden ca 10-15 espresso's op een dag gedronken en max 1 capu (geloof niet dat single boiler zeer groot probleem zou leveren ivm omschakelen stoomproductie/espresso fabriceren)

Ik heb obv prijs, specificaties en uiterlijk volgende shortlist (willekeurige volgorde)

Ascaso Dream Alu
Ascaso Uno Professional
La Pavoni Domus Casa
Gaggia New Baby
Gaggia Classic
Isomac Maverick

Belangrijke punten voor mij: opwarmtijd (dacht niet dat er significante verschillen zitten in de shortist), anti-drip (mijn oude krups leverde nogal een nat residu op en gaf zo'n troep bij uitkloppen). Zoals uit shortlist valt op te maken ben ik zeker geen expert en wil het graag relatief makkelijk in gebruik houden (nee ik wil geen volautomaat).

Ben benieuwd naar meningen, alvast bedankt!

Re: advies mbt volgende shortlist

3
Heb zelf laatste een (2e hands) silvia gescoord, en ben er zeer tevreden over. Had ook eerst gedacht aan een Ascaso, maar bij nader onderzoek de looks toch maar laten gaan, en naar kwaliteit gekeken.
Anyway, ik zou idd de Rancilio Silvia ook in je lijstje zetten.
Rancilio Silvia | Eureka Mignon Specialita