Hallo koffieliefhebbers,
Aangenaam; hier nog een koffieliefhebber. Mijn naam is Tessa, ben 31 jaar en woon in Dordrecht.
Sinds een aantal weken ben ik me aan het oriënteren voor een halfautomatische espressomachine. Ik mis met mijn volautomatische, de beleving van het koffie zetten. Ik hou ervan om er een moment van te maken. Ik hou van de geur van versgemalen koffiebonen en een prachtige crèmelaag. Dus mijn enige goede voornemen voor 2022 is: sparen voor een halfautomatische espressomachine.
Tijdens mij zoektocht zijn er tighonderd opties voorbij gekomen en op een gegeven moment zag ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben toen naar de Stadsbranderij in Dordrecht gegaan en heb om advies gevraagd. Eindelijk, ik had weer wat rust en overzicht. Ik weet nu welke kant ik uit wil en weet dat ik daar ook nog wel even voor moet sparen.
Al met al, mijn zoektocht begon hier en heb veel tips mee mogen nemen in het lezen van allerlei discussies en forums. Thanks daarvoor! Als het ooit zover is, zal ik mijn euforie en trots met jullie delen.
Groeten,
Tessa
Re: Voorstellen: koffieliefhebber Tessa uit Dordrecht
2Welkom hier en plezier.
En natuurlijk ben ik benieuwd naar wat je uiteindelijk gaat aanschaffen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
3Welkom op het forum!
En leuk dat je je zo introduceert. Grappige foto ook
Waar denk je nu aan?
En leuk dat je je zo introduceert. Grappige foto ook
Waar denk je nu aan?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
4Hallo, er is een hoop keus tussen een Rancillio Silvia en een KdW Speedster. Ben benieuwd waar je gaat uitkomen. Hoop leesvoer hier aan de hand waarvan je je voordeel kunt doen!!!
5Hallo Tessa, welkom!
Hoe drink je nu je koffie en heb je al iets op het oog? Altijd goed om een doel/goed voornemen te hebben in deze voor de rest saaie tijd. Heb zelf mede dankzij het thuiswerken me ook verdiept in de wereld van koffie en haal er veel plezier uit .
Hoe drink je nu je koffie en heb je al iets op het oog? Altijd goed om een doel/goed voornemen te hebben in deze voor de rest saaie tijd. Heb zelf mede dankzij het thuiswerken me ook verdiept in de wereld van koffie en haal er veel plezier uit .
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
Voorstellen: koffieliefhebber Tessa uit Dordrecht
6Hallo allen, leuk dat jullie reageren!
Qua bonenmaler ga ik opzoek naar een Eureka Mignon.
De Bezzera’s qua apparaten vind ik mooi, maar heb ook de Expobar Lever-Leva Res gezien. Eigenlijk had ik een budget van €600,-, maar dan zijn alleen tweedehands mogelijk.
Na een bezoekje bij een tweedehands apparaat zag ik wat dingen die aangaven dat het apparaat niet meer optimaal werkte. Dus ik dacht, kan ik net zo goed doorsparen voor een nieuwe.
Eerst dacht ik geen warmwater-optie nodig te hebben, maar bezoek drinkt eigenlijk altijd een americano. Die maak ik dan liever zoals het hoort
Nou, ik blijf me oriënteren en goede tips zijn altijd welkom. Ook als je misschien wél een goede tweedehands optie hebt.
Groetjes en een fijn weekend!
Qua bonenmaler ga ik opzoek naar een Eureka Mignon.
De Bezzera’s qua apparaten vind ik mooi, maar heb ook de Expobar Lever-Leva Res gezien. Eigenlijk had ik een budget van €600,-, maar dan zijn alleen tweedehands mogelijk.
Na een bezoekje bij een tweedehands apparaat zag ik wat dingen die aangaven dat het apparaat niet meer optimaal werkte. Dus ik dacht, kan ik net zo goed doorsparen voor een nieuwe.
Eerst dacht ik geen warmwater-optie nodig te hebben, maar bezoek drinkt eigenlijk altijd een americano. Die maak ik dan liever zoals het hoort
Nou, ik blijf me oriënteren en goede tips zijn altijd welkom. Ook als je misschien wél een goede tweedehands optie hebt.
Groetjes en een fijn weekend!
7Hee hallo,Ypuh schreef:Hallo Tessa, welkom!
Ik drink vaak in de ochtend een flat white en verder waardeer ik een (dubbele) espresso. Ik hou wel van een intense, ronde en volle smaak.
Voorstellen: koffieliefhebber Tessa uit Dordrecht
8Leuk Dirk Jan, ik heb onder andere veel van jou gelezen en geleerd!Dirk Jan schreef:Welkom hier en plezier.
9Voor tweedehands kun je op veel plukken terecht. Als je geluk hebt heeft iemand op dit forum net iets te koop. Op marktplaats tref je soms ook nog wel eens een echte liefhebber.
Verde: koop tweedehands bij voorkeur bij een reparateur van machines. Casabarista in Den Haag en Breda zijn erg goede adressen. Koffie & Kitchen in Den Haag is ook erg goed, maar zijn prijzen zijn wel erg aan de hoge kant.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Verde: koop tweedehands bij voorkeur bij een reparateur van machines. Casabarista in Den Haag en Breda zijn erg goede adressen. Koffie & Kitchen in Den Haag is ook erg goed, maar zijn prijzen zijn wel erg aan de hoge kant.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
10Welkom Tessa!
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58