6 jaar en en onbekend hoe intensief gebruikt!
Denk dat ik dan ook zelf voor een hele nieuwe zou kiezen.
Re: La Marzocco Linea Mini
82Voor wie dacht dat de LMLM te hoog geprijsd waren, het lijkt in ieder geval geen leugen geweest te zijn over de (onofficieel) aangekondigde prijsverhoging bij La Marzocco dit jaar.
In Nederland worden Linea Mini's standaard vanuit Italië geleverd zonder de CoolTouch stoomwand om de prijs een beetje te drukken. Dit zal misschien €300-400 schelen. In Duitsland waren de nieuwe prijzen al actief en ook de VS krijgt deze prijzen:
Linea Mini: $5,900 (up from 5,400)
GS3 AV: $7,500 (up from 7,100)
GS3 MP: $7,900 (up from 7,500)
Het verkoopsucces en de prijsverhoging tonen aan dat de markt en La Marzocco zelf er dus anders over denken. Persoonlijk denk ik dat de Linea Mini wel eens iets tekort gedaan wordt door als simpele machine weggezet te worden, maar deze nieuwe adviesprijzen zijn wel heel hoog. De vraag is wie er nou echt adviesprijzen betaald, ik doe dat in ieder geval nooit.
In Nederland worden Linea Mini's standaard vanuit Italië geleverd zonder de CoolTouch stoomwand om de prijs een beetje te drukken. Dit zal misschien €300-400 schelen. In Duitsland waren de nieuwe prijzen al actief en ook de VS krijgt deze prijzen:
Het verkoopsucces en de prijsverhoging tonen aan dat de markt en La Marzocco zelf er dus anders over denken. Persoonlijk denk ik dat de Linea Mini wel eens iets tekort gedaan wordt door als simpele machine weggezet te worden, maar deze nieuwe adviesprijzen zijn wel heel hoog. De vraag is wie er nou echt adviesprijzen betaald, ik doe dat in ieder geval nooit.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
85Ding is natuurlijk prima gebouwd maar er zijn andere machines die ook goed gebouwd zijn voor veel minder geld.
Ik denk dat La Marzocco zo prijzig is door kwaliteit en die extra 25% daar bovenop door emotie rondom het merk.
Ik denk dat La Marzocco zo prijzig is door kwaliteit en die extra 25% daar bovenop door emotie rondom het merk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
86Ja die cool touch pijp is ruim €300. Is er niet 1 waar ze een simpel siliconen slangetje in gemonteerd hebben, maar volgens mij echt dubbelwandig. Denk dat het allemaal top is, waarbij de emotie de wellicht bovenmatige prijs verdringt. Ja, kan het niet verklaren, maar wanneer ik Lamarzocco hoor en zie, dan voel ik hetzelfde als bij een klassiek merk Italiaanse fiets zoals een Pegoretti, of een stalen Colnago of een Gios. Als 's morgens de keuken inloopt en je ziet dat ding staan, en, je krijgt een gelukkig gevoel, dan valt die prijs alles mee. Gekke is, koop je voor €5.000 een 3e hands Kia Piccanto dan kijkt men in zijn algemeenheid heel anders naar.Ypuh schreef:Voor wie dacht dat de LMLM te hoog geprijsd waren, het lijkt in ieder geval geen leugen geweest te zijn over de (onofficieel) aangekondigde prijsverhoging bij La Marzocco dit jaar.
87Aangezien ik de telefoon toch in de hand had, een weinig zeggende video van een willekeurige espresso:
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
88Strak!Ypuh schreef:Aangezien ik de telefoon toch in de hand had, een weinig zeggende video van een willekeurige espresso:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
90In plaats van de muziek hadden ze misschien iets kunnen vertellen over wat ze doen, en ipv 'rechtop' te filmen hadden ze kunnen laten zien wat er precies gebeurt want soms zitten de vingers te priegelen zonder dat duidelijk is waaraan
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino