Help: lelit Mara x lekt + kokend water uit de groep

1
Hi all, is even geleden! Vroeger actief in lever gedeelte van dit forum en nu hier met mijn nieuwe mara! Vriendin kreeg Pavoni niet onder de knie en met thuis werken zetten we toch meer bakkies dan vroeger dat het irritant werd :).

Maargoed, paar issues en neig naar retouren. Benieuwd of jullie een mening hebben:
- water komt kokend uit de groep in brew mode. Pomp er zo 300 ml kokend water uit… heb geen temperatuur meter opstaan dus kan niet zeggen hoe heet die is maargoed: het kookt!
- water. Lijkt via het reservoir te komen en lekt via de zijkant grotendeels buiten de machine, maar ook een beetje erin. Zie onderaan ook foto’s. Dank alvast !!!

(Even kijken hoe ik foto’s toevoeg, zal een edit maken)
Water bij de blauwe kabel Water bij de blauwe kabel
2 2
Water loopt via de zijkant, aardig nat zoals jullie kunnen zien. Water loopt via de zijkant, aardig nat zoals jullie kunnen zien.
5 foto is gedraaid , maar waterdruppel die ik vond in het systeem. Is onder het reservoir 5 foto is gedraaid , maar waterdruppel die ik vond in het systeem. Is onder het reservoir

Help: lelit Mara x lekt + kokend water uit de groep

3
Ja, maar (beetje stom de redenatie vanuit mij maargoed) die stelt doe maar retour en je krijgt je geld terug. Ruilen kunnen we niet doen omdat ik het tijdens een aanbieding gekocht heb. En nu is die 300 euro duurder daar .

Weet dat hier slimme koppen zitten dus misschien is het iets simpels / bekends wat mij aanzienlijk in de kosten zou schelen. Want ik vind het desondanks een hele fijne machine en zou het alsnog zo weer kopen (alleen niet meer daar haha)
Laatst gewijzigd door Tommie op wo 19 jan 2022, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Help: lelit Mara x lekt + kokend water uit de groep

8
Tommie schreef:Is Amazon in dit geval, en dan de lelit shop op Amazon dus had het idee dat het wel goed zat maar zie een lelit niet tegen een Amazon ingaan. Maar ik ga wel proberen wat je zegt! Thx.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik zou zeggen dat je een machine hebt gekocht met garantie. Dat je daarom ook garantie wilt omdat je dat is verkocht met de machine. Dat hij nu duurder is staat daar los van. Garantie heeft ook als mogelijkheid een nieuw apparaat te sturen en deze retour. Hoe ze dat oplossen is hun probleem. Zeker bij zo'n grote lomp bedrijf als Amazon zou ik drammen. Ze merken er niks van en maken alle kleine bedrijfjes kapot dus kunnen wel wat tegenvallers hebben.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Help: lelit Mara x lekt + kokend water uit de groep

9
Dit is momenteel wel mijn gedachtegang idd! Maargoed toch een derde van de prijs erop hé 😅.

manduca schreef: wo 19 jan 2022, 21:14 Je kan ook denken; ik heb mijn les geleerd. En koop voor 300 meer bij een goede lokale winkel die je uiteindelijk (waarschijnlijk voor meer dan 300 euro waarde) een rustig en goed gevoel geeft doordat ze wel service leveren en je de lokale economie steunt….. #omdenken