Prijsverschillen Mazzer Super Jolly

1
In mijn oriëntatie naar een maler ben ik aan het kijken naar de Mazzer Mini en Super Jolly (manual). Ik heb een aantal prijzen met elkaar vergeleken. Hier bij zie ik dat de prijs voor de Super Jolly bij 3 van de 4 Nederlands leveranciers tussen de pak hem beet EUR 900 en EUR 1000 ligt.

Pasmarose in Duitsland kan de Super Jolly leveren voor al EUR 500. Dit zijn behoorlijke verschillen. Hebben we het dan wel over dezelfde apparaten, of wordt als het ware echte en namaak apparatuur verkocht?

Zijn er overigens mensen bekend met Pasmarose? En dan met name met betrekking tot service e.d. Kan dit een dergelijk prijsverschil verklaren?

Ter info: de reden dat ik naar de Super Jolly is prijsgerelateerd. Een Mazzer Mini kost in Nederland tussen de EUR 400 en EUR 450. Voor een paar tientjes meer heb je dan een Super Jolly. In mijn ogen een klasse hoger. Of maak ik ergens een verkeerde aanname?
Expobar Leva, Mazzer Super Jolly
Technivorm "DE" Moccamaster, Nivona CafeGrano

Re: Prijsverschillen Mazzer Super Jolly

2
De SJ is inderdaad een volle klasse beter en vooral veel consistenter dan de Mini. Voor €500 is het in mijn ogen dan ook een veel betere koop dan de Mini.
Die prijsverschillen zijn mij ook opgevallen, maar volgens mij ligt dat niet aan de service van Pasmarose. Ik heb begrepen dat ze gewoon goed zijn. Ikzelf heb wel eens een filterbakje bij hen besteld dat niet de goede maat bleek te hebben. Dat mocht ik terug sturen en dan zouden ze het vergoeden, maar op "wonderbaarlijke manier" kregen ze steeds mijn mailtjes niet... Ze kwamen welwillend over, maar hoe vaak komt het achter elkaar voor dat mailtjes niet aankomen? Ik heb dus nog steeds een verkeerd filter thuis.

Maar ik zou zonder twijfel die SJ bij hen kopen, en mocht er iets mee zijn dan woon jij dichtbij genoeg om even de grens over te gaan en hen op te zoeken, toch?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
@Spironski
Alhoewel ik inderdaad dicht bij de grens woon, is het nog tamelijk ver naar Lüneburg. Voor jouw is het dichterbij ;-)

Overigens wisten ze mij te vertellen dat deze Mazzer (Super Jolly Manual Silver) op bestelling gemaakt zou worden. Is dat altijd het geval met Mazzers?

4
Ah, ik dacht dat ze ergens bij Düsseldorf zaten, mijn fout.

Op bestelling? Mazzer is toch één van de grootste spelers op de maler markt en de SJ één van hun hardlopers...Wellicht op bestelling besteld door Pasmarose? ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Ik heb het bericht nog eens goed doorgelezen. De winkel zegt dat Mazzer geen voorraden aanhoudt (van de SJ?). De winkel zelf verkoopt de SJ ook niet uit voorraad.

Dus inderdaad, als je daar de SJ besteld, bestelt de winkel hem vervolgens bij Mazzer.