Waar hoort de vod thuis?

11
walter- schreef:Misschien moet ik wel aparte microvezeldoekjes aanschaffen versus diegene die al in huis zijn. Zodat het duidelijk is, welke bij de koffiemachine horen.
Dat heb ik bewust wel ja. Want anders wordt het wel snel een smerige bende.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: Waar hoort de vod thuis?

12
Ik heb grijze stevige microvezel doek. Die heb ik 1x doormidden geknipt zodat er niet zo'n grote doek ligt bij de machine.
Voordeel van dit spul is dat het in de vaatwasser kan, dus dat gaat die ook iedere avond. Elke dag een schone doek.

https://www.action.com/nl-nl/p/spargo-m ... vaatdoek-/

Dit is dis ander soort doek als de normale microvezel doek.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

14
Bij mij ligt ie dubbelgevouwen naast de machine of op de opvangbak. Om de dag een schone.
Sinds een paar jaar bevallen de Cafelat microvezeldoekjes heel goed, nadat ik m'n vingers had gebrand met de huis, tuin en keuken dunne doekjes. Daar blaast de stoom zo doorheen.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

15
Frup schreef:Bij mij ligt ie dubbelgevouwen naast de machine of op de opvangbak. Om de dag een schone.
Sinds een paar jaar bevallen de Cafelat microvezeldoekjes heel goed, nadat ik m'n vingers had gebrand met de huis, tuin en keuken dunne doekjes. Daar blaast de stoom zo doorheen.
Klopt, maar er heeft een forumlid zelfs zijn zak verbrand
Afbeelding

16
Beetje off-topic...
Hahaha, dan liever je vingers in een zak ijs ...
Overigens waarschuwde Peter (van Kafko) me eens dat espressomachines, speciaal hevels, gevaarlijke dingen kunnen zijn.
Hij had het over gebroken kaken en zo.
Maar laten we het hier houden op doekjes die voorkomen dat je bepaalde lichaamsdelen verbrandt. :lol:
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.