Leuk technisch kennisvraagje. Het is mij gelukt om een euveltje op te lossen aan mijn Rocket R58 V2. Zie twee foto's, 1 waarop duidelijk wordt welke gereedschap je nodig hebt, en 2 het deeltje dat vervangen moest worden. Vraag: welke onderdeeltje is dit?( Ik weet het inmiddels allemaal, reparatie gelukt!!!)
️
Re: Wat is dit???
5Nummertje 8?gilleko B. schreef:Leuk technisch kennisvraagje. Het is mij gelukt om een euveltje op te lossen aan mijn Rocket R58 V2. Zie twee foto's, 1 waarop duidelijk wordt welke gereedschap je nodig hebt, en 2 het deeltje dat vervangen moest worden. Vraag: welke onderdeeltje is dit?( Ik weet het inmiddels allemaal, reparatie gelukt!!!)
️
6Nummertje 519545. Lekkage stoom- of heetwaterpijp ligt vaak aan dat rubbertje. Eerst met een 17 mm de bout van de leiding losmaken, dan met een inbussleutel de twee boutjes aan de voorzijde losmaken. Dan de pijp in een bankschroef vastzetten en met een lange 13 mm dop counterclockwise het achterste deel losdraaien. Veer eruit, omkeren, metalen houder eruit. Dan het oude rubbertje vervangen en de boel weer monteren.
️
️
Laatst gewijzigd door gilleko B. op di 01 feb 2022, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
7gilleko B. schreef:Nummertje 519545. Lekkage stoom- of heetwaterpijp ligt vaak aan dat rubbertje. Eerst met een 17 mm de bout van de leiding losmaken, dan met een inbussleutel de twee boutjes aan de voorzijde losmaken. Dan de pijp in een bankschroef vastzetten en met een lange 13 mm dop counterclockwise het achterste deel losdraaien. Veer eruit, omkeren, metalen houder eruit. Dan het oude rubbertje vervangen en de boel weer monteren.
️
️
8Daar ben ik de draad al kwijt -- hier is een video gewenst, of op zijn minst een serie foto's
Er is dus een bout, een 'leiding', dan is er sprake van 'de pijp', daarvan 'het achterste deel' zonder nadere omschrijving hoe dat eruit ziet, een veer moet 'omgekeerd' worden (waarom?) en 'de boel weer monteren' -- ik snap er geen snars van
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
9Ik zal eens een filmpje maken, dan zal ik de stoomkraan onder handen nemen. Verbaal omschrijven van wat je met tangen en schroeven doet is best een issue. Moraal van het verhaal is wel dat ik content ben met een stukje kennis dat ik heb opgebouwd om een veel voorkomende oorzaak van lekkage effectief te verhelpen. Filmpje gaak de komende dagen aan werken. Ook makkelijk voor andere R58/60 gebruikers.
️
️
10Super!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino