Ja waar gaan al draadjes heen en waarom. Wel een gracieuze oplossing om een shottimer te plaatsen. Je hoeft geen gaten in het staal te boren, of kabeltjes tussen bovenkant voorzijde en afsluitdeel te laten lopen waardoor een opening zichtbaar wordt met een lelijk klokje die via een magneet aan de voorzijde wordt geplaatst. Maar ik prefereer gewoon de Acaia. Startpunt kan je dan ook kiezen.
Re: La Marzocco Linea Mini
92Nog eens, klopt wat je zegt, zie hier reden omzetvergroting bij LM, citaat:fransg schreef:Ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt over 1-2 jaar.gilleko B. schreef: vr 08 okt 2021, 19:24 Het lijkt erop dat er steeds een groter aanbod komt van high end home consumer machines. Er vissen steeds meer fabrikanten in die thuisgebruik poel.
Dankzij de zegeningen van Covid-19 is het thuis zitten enorm toegenomen en hebben mensen in vaste dienst een jaar lang erg weinig uitgegeven aan uitgaan, zodat er een stuwmeer aan koopkracht is ontstaan bij deze aparte groep. Ook is de zakelijke markt van espressotentjes even wat minder dus het lekkere eten voor 'sales' ligt bij de thuis-koffie. De grote zakenbeurzen liggen al een poos op hun gat dus wie al lang direct zaken kon doen met de thuisgebruiker had een voorsprong.
Fabrikanten zijn knetter geworden van het succes van de Niche en men ontdekte ook dat er een veel grotere markt is voor mooie luxe handmalers, terwijl 'grind by weight' bij de andere malers intussen zowat een eerste vereiste is geworden, dus het is investeren, innoveren om nog een plekje te vinden op de markt.
Ik denk zelf dat er niet zoveel groei kan worden volgehouden maar wellicht heb ik het helemaal fout en schakelen nog miljoenen mensen over van hun rotzooi-nespresso naar echte machines en dan is het hek voorlopig wel van de dam en kan iedereen die voldoende kan produceren en transporteren goed geld verdienen.
La Marzocco said it had secured ‘huge success’ in the at-home coffee market, with a new ranges of domestic espresso machines enabling consumers to replicate barista quality coffee normally associated with larger and more expensive models. Those sales had helped the La Marzocco navigate the Covid-19 crisis and grow sales, the company added.
The dynamic reflects comments made by La Marzocco CEO Guido Bernardinelli in March 2021. Speaking to 5THWAVE magazine, Bernardinelli outlined how the company had responded to consumers seeking to emulate the café experience at their homes during lockdowns.
Ooit met de GS3 begonnen zich mede toe te gaan leggen op "high end home consumer " machines. Goede zet geweest.
️
93En dan te bedenken dat de door hun genoemde barista kwaliteit pas op de laatste plaats door de machine wordt bepaald.
Maar goed, mensen zijn en blijven er vatbaar voor. Good old materialisme.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
94Ach, het is altijd beter als een machine je vaker meewerkt dan tegenwerkt .bobbee schreef: ma 07 feb 2022, 06:35 En dan te bedenken dat de door hun genoemde barista kwaliteit pas op de laatste plaats door de machine wordt bepaald.
Moet bekennen dat de paar kleine kritische puntjes die ik aan het begin had inmiddels wel naar de achtergrond verdwenen zijn. De Linea Mini doet wat ik er van verwacht en is een hele fijne machine om mee te werken. Heb er nog geen spijt van gehad, integendeel.
Of de kwaliteit in de kop nou anders/beter is dan de Rocket van hiervoor, nee (tenzij je melk opschuimen meerekent, dan wel). Wat de LM wel doet is het met meer consistentie en souplesse. De machine heeft duidelijk overschot t.o.v. mijn gebruik. Ik vind dat fijn.
Materialisten zijn we allemaal, moet de eerste Nederlander nog tegenkomen die niet blij wordt van een (mooi) huis/auto/keuken/koffiemachine/fiets/kleding/bankstel o.i.d. Dat dat voor iedereen weer iets anders is maakt de wereld alleen maar mooi .
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
95Dat zeg ik ook niet. Ik heb zelf ook mooie design spullen zoals de Niche Zero!Ypuh schreef: Materialisten zijn we allemaal, moet de eerste Nederlander nog tegenkomen die niet blij wordt van een (mooi) huis/auto/keuken/koffiemachine/fiets/kleding/bankstel o.i.d. Dat dat voor iedereen weer iets anders is maakt de wereld alleen maar mooi .
Het prietpraatje van LaMarzocco vind ik wat van. Meer niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
96Ok, dat is grappigbobbee schreef: Ik heb zelf ook mooie design spullen zoals de Niche Zero!
97Vooral vrouwen . Mannen zijn er intrinsiek minder vatbaar voor. Die willen alleen maar zuipen en hoeren.bobbee schreef: ma 07 feb 2022, 06:35 En dan te bedenken dat de door hun genoemde barista kwaliteit pas op de laatste plaats door de machine wordt bepaald.
Uit Thomas Wolfe's "Look homeward angel".
98Ja, Bertold Brecht en Kurt Weil zeiden dat ook, en, die konden het weten.
Alleen het impact van La Marzocco was destijds toch nog niet zo van dien aard dat het in de Dreigroschenoper genoemd en bezongen werd.
Maar had dat later gecomponeerd geworden, dan zeker wel. Maar dat zullen we nooit echt weten.
️
Alleen het impact van La Marzocco was destijds toch nog niet zo van dien aard dat het in de Dreigroschenoper genoemd en bezongen werd.
Maar had dat later gecomponeerd geworden, dan zeker wel. Maar dat zullen we nooit echt weten.
️
99Helemaal mee eens, maar een goed stukje hardware draagt wel bij, en, het is af en toe lekker toe te geven jezelf te kietelen. Vaak is dat beter dan jezelf inhouden.bobbee schreef:En dan te bedenken dat de door hun genoemde barista kwaliteit pas op de laatste plaats door de machine wordt bepaald.
️
100Was gister, ondanks de storm, met mijn Etzmax en puckprep spullekes onder mijn arm bij Ypuh langs geweest. En, ik heb voor het eerst een Linea Mini kunnen uitproberen. Hij heeft de Etzmax een beetje kunnen uitproberen
Tja, ging daar eigenlijk heen met in mijn achterhoofd, dat ding is (te) duur, istie het waard?!? Koffie zal toch niet beter zijnals uit mijn R58. Maar zoals de Engelsen zeggen, "the proof of the pudding is in the eating". Ja en ik heb dat gedaan. Ik kan het ooj vergelijken met de ECM syncronika, daar heb ik ook met zitten spelen.
Tja dat stomen, eigenlijk met de opgedane ervaring, o.a. met de voorgaande 2 machines, kan ik kort zijn. Stoomkracht en permanent stabiel leveren van de stoomkracht, is die LMLM next level. Eigenlijk zijn die andere machines geen partij. Ook het gemak waar je die vortex in je pitcher krijgt en blijft houden en de prachtige structuur van de melk die je overigens heel snel krijgt. Zeer indrukwekkend.
Tis gek maar ook de rust van het koffiestaartje en een stille pomp/motor was een genot om te horen,das heißt, als je het kon horen, fluisterstil allemaal.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar als dit entrylevel van LM is, dan begrijp ik het allemaal ineens wel van dat merk.
Of een espresso beter smaakt dan uit mijn R58 weet ik (nog) niet. Maar samengevat, ik ben wijzer geworden, waarvoor dank Ypuh.
Normaal geef ik weg, naar ga na 6 jaar, wel met enig pijn in mijn hart, mijn R58 verkopen (heb de euro's nodig als deel voor een nieuwe). Mot nog even nadenken tegen welke prijs,.want ik heb daar nog geen enkel idee over hoeveel zo'n machine van 6 jaar nog waard is.
Op naar een LMLM.
️
Tja, ging daar eigenlijk heen met in mijn achterhoofd, dat ding is (te) duur, istie het waard?!? Koffie zal toch niet beter zijnals uit mijn R58. Maar zoals de Engelsen zeggen, "the proof of the pudding is in the eating". Ja en ik heb dat gedaan. Ik kan het ooj vergelijken met de ECM syncronika, daar heb ik ook met zitten spelen.
Tja dat stomen, eigenlijk met de opgedane ervaring, o.a. met de voorgaande 2 machines, kan ik kort zijn. Stoomkracht en permanent stabiel leveren van de stoomkracht, is die LMLM next level. Eigenlijk zijn die andere machines geen partij. Ook het gemak waar je die vortex in je pitcher krijgt en blijft houden en de prachtige structuur van de melk die je overigens heel snel krijgt. Zeer indrukwekkend.
Tis gek maar ook de rust van het koffiestaartje en een stille pomp/motor was een genot om te horen,das heißt, als je het kon horen, fluisterstil allemaal.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar als dit entrylevel van LM is, dan begrijp ik het allemaal ineens wel van dat merk.
Of een espresso beter smaakt dan uit mijn R58 weet ik (nog) niet. Maar samengevat, ik ben wijzer geworden, waarvoor dank Ypuh.
Normaal geef ik weg, naar ga na 6 jaar, wel met enig pijn in mijn hart, mijn R58 verkopen (heb de euro's nodig als deel voor een nieuwe). Mot nog even nadenken tegen welke prijs,.want ik heb daar nog geen enkel idee over hoeveel zo'n machine van 6 jaar nog waard is.
Op naar een LMLM.
️