Prachtige espressomachine aangeboden van het merk Quick Mill. Ik heb deze machine ongeveer 1,5 jaar met veel plezier gebruikt. De machine wordt volledig geleverd inclusief 2 filterhouders (1-kops en 2-kops), een extra filtermand waarmee je ESE-pads kan gebruiken, een eenvoudige plastic tamper, 7 grams maatschep, koffiegroepborstel (niet op de foto's) en de orginele afdekhoes. Ook is de handleiding en bewijs van inspectie (bij aflevering) bijgevoegd.
Deze Quickmill 3130 is een opvolger versie van de populaire 3000-serie. Het grootste verschil is dat de 3130 is voorzien van een programmeermare koffie-instelling. Hiermee stel je nauwkeurig de waterhoeveelheid voor een enkele en dubbele espresso in. De druk/instel-knoppen op de voorzijde van de machine ogen luxe en worden middels blauwe led-lampjes verlicht.
Deze blauwe accenten zijn overigens ook terug te vinden in de drukmeter op de voorzijde van het apparaat en in het handvat van de filterdrager.
Ook beschikt de QM 3130 als een van de weinigen in zijn klasse over een PID-control! Hiermee stel je op de graad nauwkeurig de temperatuur van het water in. Het water wordt verwarmd middels het thermoblok met koperen leidingwerk. Het grootste voordeel van zo'n thermoblock is dat deze razendsnel op temperatuur is, relatief weinig onderhoud vereist en jarenlang mee gaat. Middels het stoompijpje schuim je eenvoudig melk op voor de lekkerste cappuccino's.
Naast de temperatuur is bij deze machine ook zowel de pompdruk als de optie om voor te wellen (pre-infusie) te reguleren en naar wens af te stellen.
Specificaties:
- Materiaal: RVS (topkwaliteit 304)
- Afmetingen: 35,5 x 25 x 33,5 (H x B x D)
- Inhoud waterreservoir: 1,8 L
- Druk: 16 bar
- Energieverbruik: 1150 Watt
De machine is 1,5 jaar gebruikt en eigenlijk nog zo goed als nieuw. De nieuwprijs van deze machine is circa € 1000,-. Mijn vraagprijs is € 500,-. Kan worden opgehaald in Breukelen.
De foto's zijn door het uploaden een beetje pixelig geworden, maar ik kan uiteraard betere kwaliteit foto's sturen als daar behoefte aan is.
[Verkocht] Quick Mill 3130 Evo 70 Espressomachine
1
Laatst gewijzigd door geertjp op do 24 feb 2022, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.