Re: Gekke tamper met zachte base.

12
Als het 'waterkussen' van de tamper een oneindig soepele hoes heeft, zeg zo dun als een condoom van het type dat je vergeet dat je zojuist aan hebt getrokken, dan zou de druk in alle richtingen werken en een 'bult' van het maalsel zou niet harder worden neergeduwd dan de rest eromheen.

Als die hoes niet zo dun en soepel is, dan scheurt die ook niet zo snel en gaat de rampetamper langer mee. Dat lijkt me meer waarschijnlijk. Dan is de soepelheid aan de rand wat minder en trek je de hoes een beetje als een strakke vershoudfolie over het maalsel heen.

Het zal vast een goed en nuttig ding zijn, men moet er alleen nog een leuke toepassing voor vinden denk ik ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
Als deze gelijkmatig druk verdeelt, dan zou ik hem wel eens een weekje willen gebruiken - want kun je daarmee dan ook zichtbaar maken hoe effectief je de koffie hebt verdeeld voordat je tampt? Met slechte verdeling heb je dan een heuvellandschap, met een goede verdeling heb je dan een "weilandje"?
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

15
fransg schreef:Als het 'waterkussen' van de tamper een oneindig soepele hoes heeft, zeg zo dun als een condoom van het type dat je vergeet dat je zojuist aan hebt getrokken, dan zou de druk in alle richtingen werken en een 'bult' van het maalsel zou niet harder worden neergeduwd dan de rest eromheen.

Als die hoes niet zo dun en soepel is, dan scheurt die ook niet zo snel en gaat de rampetamper langer mee. Dat lijkt me meer waarschijnlijk. Dan is de soepelheid aan de rand wat minder en trek je de hoes een beetje als een strakke vershoudfolie over het maalsel heen.

Het zal vast een goed en nuttig ding zijn, men moet er alleen nog een leuke toepassing voor vinden denk ik ;-)
We hebben in ieder geval een toepasselijke naam voor het kleinood, De Rampetamper.
Afbeelding

Afbeelding

16
gilleko B. schreef: wo 23 mar 2022, 20:42
We hebben in ieder geval een toepasselijke naam voor het kleinood, De Rampetamper. :D

:lol: Die is leuk gevonden, haha.

Daarnaast, grappig dat het ding nu uitverkocht is, wa wel benieuwd wat de uiteindelijke kosten van zo'n gekkegeit zouden zijn.

Ach ja, ze "rampetampen" er maar mee aan 8-)
Coffee, sleep, Coffee, repeat