Op het moment van schrijven heeft mijn volautomaaat Siemens EQ.6 series 500 exact 5.249 koppen koffie gezet. Dit haal ik uit de gegevens van de machine.
Sinds enkele weken krijg ik helaas verschillende hoeveelheden koffie. Soms krijg ik halve koppen koffie waar ik hele koppen koffie verwacht. Dus er gaat iets niet helemaal goed. Altijd keurig de onderhoudsbeurten gedaan met producten van Siemens dus geen idee wat er mis is.
In eerste instantie zat ik te denken aan de zetgroep.
Afgelopen week ik heb daarom verschillende testen uitgevoerd met een relatief nieuwe zetgroep van iemand anders. Nog steeds hetzelfde probleem namelijk geen volle koppen koffie. Mijn zetgroep heb ik vervolgens getest in een andere machine en dit levert geen problemen op.
In mijn huidige machine heb ik natuurlijk eerst het Calc&Clean programma gestart. Dus er is volgens mij dan iets anders mis in mijn machine.
Is het wellicht het keramiekventiel?
viewtopic.php?f=10&t=9610
Of kan het nog iets totaal anders zijn? Graag jullie tips en advies.
Re: Mijn Siemens EQ6 geeft geen volle kop koffie
2Heeft iemand inmiddels toevallig een idee of suggestie?
3Er zijn weinig automaat liefhebbers op dit forum verwacht ik, en nog minder met de technische kennis en/of deze specifieke machine (het idee van een volautomaat is immers dat je op een knop drukt en alle stappen uit handen genomen worden).
Zou je graag verder helpen maar helaas. Geef je het meeste kans door gewoon terug te gaan naar de retailer en Siemens. Van wat ik gelezen heb is de klantenservice bij Siemens wel oké en sturen ze vrij snel een partij om de machine op te halen en is het problemen binnen een week of 2 weer opgelost.
Zou je graag verder helpen maar helaas. Geef je het meeste kans door gewoon terug te gaan naar de retailer en Siemens. Van wat ik gelezen heb is de klantenservice bij Siemens wel oké en sturen ze vrij snel een partij om de machine op te halen en is het problemen binnen een week of 2 weer opgelost.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
4Bedankt voor de reactie. Je zal zeggen 'een druk op de knop' en klaar. Maar ik ga misschien toch de gok nemen om het keramiekventiel te vervangen.
5Laat dan even weten wat je gedaan hebt en hoe het is afgelopen.
Succes !
Succes !
6Heb de machine open gehad en een inschatting gemaakt of ik zelf het keramiekventiel kan vervangen. Misschien ga ik binnenkort contact opnemen met iemand die machines repareert. Want ik twijfel of ik zelf deze reparatie kan uitvoeren en of dit het probleem gaat oplossen.DrLivingstoned schreef: di 22 mar 2022, 09:05 Laat dan even weten wat je gedaan hebt en hoe het is afgelopen.
Succes !
In de tussentijd ben ik mij ook aan het oriënteren op een nieuwe opstelling met een maler + machine. Dit als vervanger voor de Siemens.
7Veel mensen, niet in de laatste plaats mijzelf incluis, hebben een groot vertrouwen in "onze" HanR. Nu weet ik dus alleen niet of hij ook volautomaten doet, maar daar komt hij vast zelf op terug. Han zit in regio Rotjeknor.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
8Goede tip. Inmiddels heb ik zelf mijn volautomaat aan iemand anders gegeven voor onderdelen.ErikvW schreef: za 26 mar 2022, 20:01 Veel mensen, niet in de laatste plaats mijzelf incluis, hebben een groot vertrouwen in "onze" HanR. Nu weet ik dus alleen niet of hij ook volautomaten doet, maar daar komt hij vast zelf op terug. Han zit in regio Rotjeknor.