Onlangs heb ik het standaard douchescherm van de Sage vervangen voor een IMS screen.
Kleine en simpele upgrade, die ik gelijk met het vervangen van de "gasket" (rubberen ring) gedaan heb, zodat het scherm
ook gelijk goed er op aan sluit. Zat bij de bestelling tenslotte een nieuw rubber bij, dus ja. Als we het doen, doen we het goed, non?
Ik merk vooral dat de flow tijdens extractie wat rustiger is geworden hierdoor. Zonder PF er in zie je ook dat het water er wat gelijkmatiger doorheen stroomt t.o.v. het originele douche scherm.
Volgende upgrade die onderweg is: IMS filterbakje 18-22 gram (zoals die beschreven wordt).
Ben eens benieuwd of ik daarmee nog wat meer stabiliteit er in kan krijgen. Ik weet dat extractie op timer vervloekt en gevreesd wordt, maar in fases lukt het me steeds beter om nagenoeg dezelfde output tegen dezelfde extractie - tijd er uit te krijgen. Dit geeft namelijk voor mij steeds meer het gevoel van controle bij elke nieuwe boon die ik probeer (en dit voelt heerlijk na de eerste paar maanden stuntelen)
Het is vooral leuk om te zien welke stappen je zoal kunt nemen en welke zaken meer of juist geen/negatieve invloed hebben op dit wonderlijke proces.
Voor de Sage gebruikers: Via amazon.com (dus niet NL, maar internationaal) is o.a. dit IMS shower screen te krijgen. Ik kan hem je aanraden iig! Ik kocht deze incl. ring:
https://www.amazon.com/MacMaxe-Upgrade- ... B099X22FRM
Re: IMS Douche-scherm op den Sage
2Gewoon te krijgen bij Bluestarcoffee. Waarom zo moeilijk.
Als er meerdere geïnteresseerden zijn kan ik de pakkingen wel bestellen. €4,- per stuk + een postzegel aan verzendkosten.
Als er meerdere geïnteresseerden zijn kan ik de pakkingen wel bestellen. €4,- per stuk + een postzegel aan verzendkosten.
3Voor mij niet moeilijk.HanR schreef: wo 06 apr 2022, 18:16 Gewoon te krijgen bij Bluestarcoffee. Waarom zo moeilijk.
Kan een nieuw account aanmaken om via BlueStar coffee uit Ierland te laten sturen, of in mijn bestaande account op Amazon mee te nemen in een bestelling van meerdere producten. Maar wellicht dat anderen meer gemak via Blue Star hebben?
Hoeveel van die pakkingen moeten er besteld worden om aan die prijs te komen, Han? Want 4 + postzegel (zegge 5,5 ongeveer?) is wel een interessante prijs
Coffee, sleep, Coffee, repeat
4Mijn punt was dat het misschien wel omslachtig is vanuit de usofa laten verzenden. Bluesharp is Eu. Vandaar mijn opmerking.
Ik koop er wel 10. Kom ik wel weer van af.
Ik moet wel even checken of het type exact klopt.
5Ahh... Ik snapt hem helemaal. En daar heb je gelijk in.HanR schreef: do 07 apr 2022, 09:53 Mijn punt was dat het misschien wel omslachtig is vanuit de usofa laten verzenden. Bluesharp is Eu. Vandaar mijn opmerking.
Coffee, sleep, Coffee, repeat
6Ik heb laatst setje silicone seals gekocht daar. Verzendkosten zijn laag en komt snel aan.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!