Nu we inmiddels het espresso zetten aardig onder de knie en stabiel te hebben
(met zo af en toe een dikke Choke om wakker te blijven en te blijven realiseren dat je nu eenmaal niet alles blindelings kunt controleren ) ben ik me de laatste dagen een beetje aan het verdiepen in het zetten van "filter/slow etc." koffie zet methodes.
Ja, zo interessant als de espresso machine is, met alle mogelijkheden en dranken die er uit komen, wil ik ook graag andere koffie kunnen gaan zetten, en zie ik al vrij snel dat de Eureka ORO zich niet heel goed leent om te malen voor zetmethodes als Bialetti Moka, French Press en dergelijke ( ik wil er meerdere gaan proberen). Niet zelf ervaren trouwens, maar ik vertrouw op het oordeel van de profs en hou de Oro dan ook liever voor de Espresso machine in eerste instantie.
Nu heb ik de vorige keer aardig mijn lesje geleerd met de ingebouwde Sage Maler en het verschil van deze maler, en ga ik er van uit dat dit met een handmaler (denk ik ideaalste) ongeveer hetzelfde principe zal zijn.
Nu lees ik vaak de "gouden standaard" van de Commandante malers, maar degene die ik een beetje mooi voor het oog vindt (en de vrouw, die bepaalt toch mee, haha) is echt serieus geld.
Nu kom ik een tussen - alternatief bij van Pommeren tegen ( https://www.vanpommeren.nl/Koffiemolens ... r-g1-zwart ) die me qua prijs en looks wel aan staat.
Echter: Ik hoop dat we hier peoples hebben met ervaring met dit merk en/of type, alvorens deze investering te gaan doen.
Ga ik hiermee dezelfde "misser" maken als eerder door niet gelijk goed te investeren, of is dit (in ieder geval om te beginnen) een goed uitgangspunt?
Thanks alvast weer voor de input
Re: Iemand ervaring met Timemore Chestnut (G-1) handmalers?
2Cremalover heeft er 1 of had er 1.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
3Bij Alibaba is de Plus versie zelfs duurder dan bij Pommeren:
(aanvankelijk plaatste ik een foto van een gespierd model dat momenteel in Amsterdam gasten ontvangt maar die plaat hoorde bij een andere thread over natural bonen licht dan wel donker branden, excuus)
(aanvankelijk plaatste ik een foto van een gespierd model dat momenteel in Amsterdam gasten ontvangt maar die plaat hoorde bij een andere thread over natural bonen licht dan wel donker branden, excuus)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4Dat is ook wel serieus geld voor die Timemore, dan zou ik het wel weten en blind die kleine premium voor de Comandante aftikken.fransg schreef:Bij Alibaba is de Plus versie zelfs duurder dan bij Pommeren:
Als ik als vandaag weer een keuze voor een handmaler voor filter zou moeten maken dan zou 1ZPresso zeker op de shortlist komen!
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.
5Dat scheelt niet zo veel met de prijs van een Commandante. Ik.heb sinds kort se Commandante MK4 nitro. Bevalt erg goed, gebruik dese voor grove maling m.n. voor de Moccamaster
️
️
6Thanks voor de reacties dusverre!
Het vervelende is dus, als ik de Commandante wil, dan moet dat qua kleur en zicht de versie van 325 euries gaan worden.
Als ik dan de Timemore van Pommeren vergelijk met 170 euries, zit daar wel een wezenlijk verschil in.
Maar ja, die twijfels of dat ding ook écht goed is, he?
Ik wil er voornamelijk hand technieken (origami / Aeropress / French Press/ Etc) gebaseerd op filter achtige malingen mee gaan maken.
Ik ga nog even verder twijfelen en hopen dat er iemand stiekem gewoon zo'n Timemore heeft (gehad)
Het vervelende is dus, als ik de Commandante wil, dan moet dat qua kleur en zicht de versie van 325 euries gaan worden.
Als ik dan de Timemore van Pommeren vergelijk met 170 euries, zit daar wel een wezenlijk verschil in.
Maar ja, die twijfels of dat ding ook écht goed is, he?
Ik wil er voornamelijk hand technieken (origami / Aeropress / French Press/ Etc) gebaseerd op filter achtige malingen mee gaan maken.
Ik ga nog even verder twijfelen en hopen dat er iemand stiekem gewoon zo'n Timemore heeft (gehad)
Coffee, sleep, Coffee, repeat
7Welke stand gebruik jij voor de moccamaster? Ik wil die van mij ook weer eens afstoffen en een ballpark om te beginnen is fijn. Welk recept gebruik je?gilleko B. schreef:Dat scheelt niet zo veel met de prijs van een Commandante. Ik.heb sinds kort se Commandante MK4 nitro. Bevalt erg goed, gebruik dese voor grove maling m.n. voor de Moccamaster
️
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
815 tikkies zie foto, heb nog geen andere stand geprobeerdmanduca schreef:Welke stand gebruik jij voor de moccamaster? Ik wil die van mij ook weer eens afstoffen en een ballpark om te beginnen is fijn. Welk recept gebruik je?gilleko B. schreef:Dat scheelt niet zo veel met de prijs van een Commandante. Ik.heb sinds kort se Commandante MK4 nitro. Bevalt erg goed, gebruik dese voor grove maling m.n. voor de Moccamaster
️
️
9Handig kaartje. Bedankt.
Sorry voor het kapen van het topic
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
1025 tikkiesmanduca schreef:Handig kaartje. Bedankt.
️