Sinds deze maand ben ik in het bezit van mijn eerste semi-automaat + maler. Had hier ook een topic voor aangemaakt met de nodige interactie maar dit topic is helaas van dit forum verwijderd. Vraag mij niet hoe dit kan. Het is uiteindelijk een Bezzera Unica geworden met de Eureka Mignon Specialita.
Nu ben ik zeer blij met deze aanschaf maar de perfecte afstelling heb ik volgens mij nog niet gevonden. De espresso smaakt zeker goed maar ik wil kijken of ik er nog meer uit kan halen. Het wegen van de bonen gaat met de weegschaal die ik in huis heb nog niet goed. Dit heeft natuurlijk invloed op de instelling van de maler in termen van tijdsduur.
Welke weegschaal is een beetje geschikt? Ik kom zelf op de Timemore Black Mirror Basic Plus 2021 uit. Maar ik lees ook dat deze toch niet zo nauwkeurig is zoals men vanuit de fabrikant zelf aan geeft. Wat zijn jullie suggesties?
Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders
2Sorry even een beetje offtopic misschien maar ik had nog gereageerd in dat topic en ik kan hem inderdaad ook niet meer vinden. Ik dacht dat je uiteindelijk voor de XL had gekozen? Vanwaar toch weer de switch? Mijn zoektocht lijkt volgens mij erg op die van jou en ik ben dus benieuwd naar je bevindingen.
3dit topic is er toch nog gewoon?
viewtopic.php?f=8&t=12109
en deze ook:
viewtopic.php?f=10&t=12020&p=140897#p140897
en deze ook:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4Die twee wel, maar die waar het over gaat niet. Daar was mijn eerste bericht op dit forum in geplaatst en de teller stond nu weer op 0.fransg schreef: za 23 apr 2022, 16:39 dit topic is er toch nog gewoon?
en deze ook:
5Ik kan hem aanbevelen, maar zorg ervoor dat je nooit de calibratie verknalt want dan ben je ver van huis. Voor de set gewichten die je nodig hebt om te kalibreren kun je 1 a 2 acaia’s kopen
Voorkomen? Nooit schoonmaken met vochtige doek als ie aan staat. hij is verder hartstikke precies en snel.
Voorkomen? Nooit schoonmaken met vochtige doek als ie aan staat. hij is verder hartstikke precies en snel.
La Pavoni Professional (1998), Eureka Mignon Specialita, Bialetti Moka Pot, Bialetti Pressofiltro, Technivorm Moccamaster, ROK Espresso Maker.
6Berichten verdwijnen niet zomaar tenzij het spam is.thomaspiet schreef:Sorry even een beetje offtopic misschien maar ik had nog gereageerd in dat topic en ik kan hem inderdaad ook niet meer vinden. Ik dacht dat je uiteindelijk voor de XL had gekozen? Vanwaar toch weer de switch? Mijn zoektocht lijkt volgens mij erg op die van jou en ik ben dus benieuwd naar je bevindingen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
7Sorry. Dit is een foutje van mij. Ja ik heb inderdaad voor de XL gekozen.thomaspiet schreef: za 23 apr 2022, 16:37 Sorry even een beetje offtopic misschien maar ik had nog gereageerd in dat topic en ik kan hem inderdaad ook niet meer vinden. Ik dacht dat je uiteindelijk voor de XL had gekozen? Vanwaar toch weer de switch? Mijn zoektocht lijkt volgens mij erg op die van jou en ik ben dus benieuwd naar je bevindingen.
8Ik vind het jammer dat je zo stellig over komt op mij. Berichten verdwijnen hier ondanks dat het geen spam is.bobbee schreef: za 23 apr 2022, 18:25Berichten verdwijnen niet zomaar tenzij het spam is.thomaspiet schreef:Sorry even een beetje offtopic misschien maar ik had nog gereageerd in dat topic en ik kan hem inderdaad ook niet meer vinden. Ik dacht dat je uiteindelijk voor de XL had gekozen? Vanwaar toch weer de switch? Mijn zoektocht lijkt volgens mij erg op die van jou en ik ben dus benieuwd naar je bevindingen.
9Geen idee waarom dit bericht is verdwenen.thomaspiet schreef: za 23 apr 2022, 17:17Die twee wel, maar die waar het over gaat niet. Daar was mijn eerste bericht op dit forum in geplaatst en de teller stond nu weer op 0.fransg schreef: za 23 apr 2022, 16:39 dit topic is er toch nog gewoon?
en deze ook:
De Bezzera Unica was ook de eerste suggestie in dat topic. Na reacties van andere forumleden was ik heel erg dicht bij de Profitec 300. Toen ik mijn keuze aan gaf bij de verkoper heeft hij mij dit afgeraden. Dit omdat ik de tweede boiler niet gebruik en wat gaat zorgen voor problemen op lange termijn.
Uiteindelijk was of het de Unica of de ECM Classica dat het beste bij mij zal passen. Waarbij de verkoper aan gaf eigenlijk het prijsverschil tussen ECM Classica niet te kunnen rechtvaardigen. Wat ook al in het verdwenen topic werd aangegeven.
10Ik zag inderdaad net iets van je voorbij komen viewtopic.php?f=11&t=12144whitestone schreef: za 23 apr 2022, 17:55 Ik kan hem aanbevelen, maar zorg ervoor dat je nooit de calibratie verknalt want dan ben je ver van huis. Voor de set gewichten die je nodig hebt om te kalibreren kun je 1 a 2 acaia’s kopen
Dat zijn geen grappen.