Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

22
Warheart schreef:Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de Eureka weegschaap besteld gisteren.

Buiten de "wij van Wc-eend" reviews, heb ik zowel hier als op internet nog maar minimaal aan review kunnen vinden.
Waar mij vooral de doorslag ingaf, i dat hij perfect passend schijnt te zijn in combinatie met de Oro SD maler.

Ware dat ik normaliter mijn maalsel na grinden niet meer weg (de extreem lage retentie is mij inmiddels bekend)
is dit toch een leuke extra feature, gezien ik die maler toch al heb staan.

De Acaia is mij (op dit moment) nog echt even te prijzig t.o.v. wat ik er mee doe.

Al er specifieke vragen mbt de Eureka weegschaal zijn, met een paar dagen stel ik me beschikbaar als proef konijn :idea:
Wil ik heel graag meer van zien. Heb een vervanger nodig van de timemore nano die ik te klein vond.

Ik zou graag willen weten of hij begint met wegen van 0,1 gram of bijvoorbeeld 0,5 of pas vanaf 1 gram.
En ook hoe de telling oploopt. Vloeiend of met schokjes, sprongetjes zeg maar.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

23
Moeha! Einthouiasme groeit, haha. :D

Heb al zoveel nuttige input hier op het forum gevonden en al zoveel mee mogen "proeven" en profiteren van alle kennis, dat
het voor mij extra leuk maakt om ook zelf eens een positieve bijdrage / input te kunnen geven zo af en toe.

Is besteld bij v. Pommeren en zoals bekend bij ze, die versturen alles mega snel(is al bevestigd en al).

Met een beetje geluk kan ik hier dit weekend al gelijk mee aan de slag. Here's hoping. :!:

Wordt vervolgd!

PS: Zijn er buiten joeptjoep nog andere kanalen waar het enigszins makkelijk is om een filmpje te uploaden, bruikbaar voor hier?
Coffee, sleep, Coffee, repeat

24
Warheart schreef: vr 06 mei 2022, 09:35 PS: Zijn er buiten joeptjoep nog andere kanalen waar het enigszins makkelijk is om een filmpje te uploaden, bruikbaar voor hier?
Vimeo zou ook kunnen maar die video's komen bij mijn browser dan vervolgens niet in beeld binnen het bericht.

Dropbox zou je ook kunnen gebruiken, een link naar de clip

Die van YT verschijnen als men het goed aanpakt wel in beeld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

25
Warheart schreef:Moeha! Einthouiasme groeit, haha. :D

Heb al zoveel nuttige input hier op het forum gevonden en al zoveel mee mogen "proeven" en profiteren van alle kennis, dat
het voor mij extra leuk maakt om ook zelf eens een positieve bijdrage / input te kunnen geven zo af en toe.

Is besteld bij v. Pommeren en zoals bekend bij ze, die versturen alles mega snel(is al bevestigd en al).

Met een beetje geluk kan ik hier dit weekend al gelijk mee aan de slag. Here's hoping. :!:

Wordt vervolgd!

PS: Zijn er buiten joeptjoep nog andere kanalen waar het enigszins makkelijk is om een filmpje te uploaden, bruikbaar voor hier?
Ben best benieuwd...
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

28
Ja, hoor. Eindelijk staat ie er op. Kreeg hem gistermiddag binnen maar had nog even niet de tijd om te filmen en te posten, haha. Als er verder nog vragen zijn, of als ik nog andere dingen moet testen, hoor ik het wel.

Dont shoot me. Is mijn eerste filmpje ingesproken, dus niet bepaald James Hoffman niveau :mrgreen:

Laatst gewijzigd door Warheart op zo 08 mei 2022, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijlagen

29
Super en heel goed gedaan! Niets op aan te merken.

Ik heb het goed kunnen bepalen en vind het jammer dat hij niet vanaf 0,1 gram weegt. Maar dat is omdat ik hem ook voor andere dingen zou gebruiken.
Het klepje op de laadpoort is heel netjes!

Ik ben er nog niet uit welke weegschaal ik ga kopen. Neig toch naar de brewista.

En jouw review verdient eigenlijk een eigen topic! Dus als je wilt, maak die gerust aan.

30
bobbee schreef: zo 08 mei 2022, 12:53 Super en heel goed gedaan! Niets op aan te merken.

Ik heb het goed kunnen bepalen en vind het jammer dat hij niet vanaf 0,1 gram weegt. Maar dat is omdat ik hem ook voor andere dingen zou gebruiken.
Het klepje op de laadpoort is heel netjes!

Ik ben er nog niet uit welke weegschaal ik ga kopen. Neig toch naar de brewista.

En jouw review verdient eigenlijk een eigen topic! Dus als je wilt, maak die gerust aan.
Afbeelding
Haha, thanks voor de positieve feedback ! Valt nog best tegen om een fatsoenlijk filmpje te maken, merkte ik gaandeweg.

Ja, als je écht die meetfunctie beneden de 1 gram nodig hebt, is dat met deze best lastig. Ik denk zowaar als je er wat opgooit (zoals ook in filmpje) van 0,nogwat , dan de Scale nult en het er vervolgens afgooit dat ie het wel een soort van weegt. Maar dat is niet betrouwbaar. Meende ook dat ze officieel beloven vanaf 1,0 gram en dat klopt naar mijn idee wel aardig.

Ben het ook met je eens betreft eigen topic, al is het maar voor de vindbaarheid van andere leden, dus die heb ik ook gelijk aangemaakt. :ugeek: