De Kaleido Sniper M2 Pro en M10 Pro lijken op het gebied van hardware wel mooi/degelijk, maar qua Artisan verbinding en configuratie net een stapje minder gelikt dan de Aillio Bullet R1.
Je ziet dat Kaleido (net als Ikawa, Kaffelogic en Aillio) ook hun eigen systeem pusht i.c.m. een goedkoper 7" touchscreen controller. Die werkt zo te lezen wel redelijk, maar daardoor komt Artisan op de tweede plaats. Dit zie je o.a. terug in dat de USB aansluiting gereserveerd is voor de Kaleido tablet, en Artisan via Bluetooth wat weer enige vertraging met zich mee brengt.
Het M10 Dual System (Kaleido + Artisan) kreeg ik aangeboden voor $2.699. Daar komt dan nog $365 bovenop voor de verzending en prepaid BTW wat allezins redelijk is voor een pakket van 37.5kg. Met wisselkoersoplslag kom je vandaag de dag op zo'n €2.950. Voor dat geld krijg je een Surface Pro 3 tablet voor Artisan, 7" touchscreen voor het Kaleido systeem en de M10 brander.
Al met al wel een interessant aanbod, maar ze missen een beetje de community en ik denk het niveau qua software wat Aillio inmiddels opgebouwd heeft. Ook is het leuk dat je 2 tablets erbij krijgt, maar ik had liever gezien dat het apparaat €500 goedkoper was en volledig gefocust op Artisan, dan was het m.i. een geduchte concurrent. Met 22.5kg is het wel een serieus apparaat en ik lees ook nergens dat de bouwkwaliteit of design de wensen over laat.
Met Kaleido controller:
Met Artisan:
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.