Ik denk dat het wijs en zinvol is het uitgangspunt los te laten dat de koffie beter moet zijn dan thuis. Uitgaande van de eigenaren van semiautomaten hier en daar serieus diep en serieus op ingaan.
Een van mijn hobby's is dat ik een keer of 4 keer per jaar een sterrenrestaurant bezoek. We leggen daar geld voor opzij.
Ook daar is in de meeste gevallen de koffie een sluitpost. Je gaat er heen voor het eten en de wijn. Je ziet daar dikwijls een profiline van Nespresso, tot in 2 michelin- sterren zaken toe. De sterrenkwaliteit houdt tot de koffie op met uitzondering van de bijgevoegde friandises.
Ik ken nagenoeg geen zaken waar de koffie beter is dan bij mij thuis. Tenzij ik bij 1 van de leden hier koffie zou kunnen gaan drinken, dan zit de kans er zeker wel in. Ook de doelgroep die frequent een sterrenrestaurant bezoekt zal het grotendeels ook völlig Wurst zijn.
Dus het antwoord van HanR vind ik echt logisch. Verwachtingenmanagement.
Een acceptabel kwalitatief goed "bakkie" voor een gemiddeld koffiedrinker uit een volautomaat die nog eens "gooi en smijt" proof is.
Nogmaals, grosso modo wijkt het hier in het forum op een heel leuke aangenaam boeiende wijze af van hoe men gemiddeld in Nederland koffie ervaart. Het lijkt mij wijs daarvan bewust te zijn gerelateerd aan de aanzet van dit draadje. Een leuke en logische aanzet en vraag overigens. Ik hoop intens dat het met de opzet van die horecagelegenheid goed lukt.

️