Re: Elektrische koffiebranders met software aansturing (Hottop 2K+, Sniper M2 Pro, Bullet R1 etc.)

33
youssef88 schreef: wo 11 mei 2022, 08:54 Leuke topic ik volg!! Ik was zelf ook aan 't kijken en geïnspireerd geworden voor een koffie brander nu ik ook de ruimte heb. Na wat research kwam ik op de bullet naar wel heftig prijskaartje
Meen te herinneren dat die 2 jaar geleden 2000 was
In het begin nog voordeliger zelfs. Maar ja, als je overal als eerste bij bent en alles bestelt heb je ook vaak miskopen.

Het fijne van de hoge instap-prijs is dat je snel een bedrag terug kan krijgen als je 'm naderhand voor de helft weer doorverkoopt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Elektrische koffiebranders met software aansturing (Hottop 2K+, Sniper M2 Pro, Bullet R1 etc.)

35
fransg schreef: wo 11 mei 2022, 09:06
youssef88 schreef: wo 11 mei 2022, 08:54 Leuke topic ik volg!! Ik was zelf ook aan 't kijken en geïnspireerd geworden voor een koffie brander nu ik ook de ruimte heb. Na wat research kwam ik op de bullet naar wel heftig prijskaartje
Meen te herinneren dat die 2 jaar geleden 2000 was
In het begin nog voordeliger zelfs. Maar ja, als je overal als eerste bij bent en alles bestelt heb je ook vaak miskopen.

Het fijne van de hoge instap-prijs is dat je snel een bedrag terug kan krijgen als je 'm naderhand voor de helft weer doorverkoopt.
Heb ze helaas nog nergens te koop gezien, voor de halve prijs had ik hem zo gekocht ;)

Waar plaatsen jullie trouwens je brander ? Zag in handleiding dat je de rook naar buiten kan gelijden, is het daarmee wat voor in de keuken? Of heb je dan toch last van gassen
Londonium L R 24 + niche zero
Bijlagen

38
youssef88 schreef: wo 11 mei 2022, 09:32 Waar plaatsen jullie trouwens je brander ?
Mijne staat in de keuken. Tije heeft een soort 'tent' gemaakt waar de rook in komt, van daaruit door de 'huid' van de tent (een verwisselbare handdoek) stroomt en dan al voor-gefilterd naar de afzuigkap kan. Vanaf 183ºC BT zet ik ramen en deuren open zodat de lucht van achter naar voor (of andersom afhankelijk van wind) door het huis stroomt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino