Re: Wat drink je nu?

3231
gilleko B. schreef: vr 13 mei 2022, 14:30 Dutch Barista heeft mooi koffie's. Binnenkort de Amatillo Pacamara weer eens bestellen. Natural/cherry dried, kostelijke koffie met gefermenteerde smaak.

Afbeelding
Ik haak al af bij het zien van de website. Onduidelijk toegankelijkheid betreft
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

3232
ronald22 schreef: vr 13 mei 2022, 16:55
gilleko B. schreef: vr 13 mei 2022, 14:30 Dutch Barista heeft mooi koffie's. Binnenkort de Amatillo Pacamara weer eens bestellen. Natural/cherry dried, kostelijke koffie met gefermenteerde smaak.

Afbeelding

Toevallig net 4 zakje van Dutch barista gekocht maar benbwat teleurgesteld, vond ze vrij basic allemaal … niet de smaken die erop staan maar allemaal vrij chocolade plus nog iets, nee zou r niet aanraden
Londonium L R 24 + niche zero

3235
youssef88 schreef:Wil eens wat nieuws proberen, liefst n natural … lekkere spannende boon. Heb meeste branders in mNL gehad
Iemand tips voor branders met lekkere bonen in bijv BE of ander land? Liefst met gratis verzenden boven x bedrag
Caffenation inderdaad een goede tip in dat geval!

Mocht er op de site niets tussen zitten dan kan je meestal hier (https://caffenationpro.be/) eentje uit kiezen en in de comments om die specifieke bonen vragen als je de spro joe bestelt. Op die manier hebben ze veel keus uit specifieke koffies.

3236
Wat voor een koffiesysteem gebruik je?
Ik heb wel wat ervaring met deze brander en proef echt wel verschillen in zijn koffies.
Zelfs nu ik nog een heel klein beetje minder sterk geuren ruikt door Covid!!
Vroeger ook vaak bij op de zaak van alles geproefd en was duidelijk variaties aanwezig.
(Heb geen aandelen!!)
youssef88 schreef: vr 13 mei 2022, 22:29

Afbeelding

Toevallig net 4 zakje van Dutch barista gekocht maar benbwat teleurgesteld, vond ze vrij basic allemaal … niet de smaken die erop staan maar allemaal vrij chocolade plus nog iets, nee zou r niet aanraden

3238
ErikW schreef: za 14 mei 2022, 13:04 Wat voor een koffiesysteem gebruik je?
Ik heb wel wat ervaring met deze brander en proef echt wel verschillen in zijn koffies.
Zelfs nu ik nog een heel klein beetje minder sterk geuren ruikt door Covid!!
Vroeger ook vaak bij op de zaak van alles geproefd en was duidelijk variaties aanwezig.
(Heb geen aandelen!!)
youssef88 schreef: vr 13 mei 2022, 22:29

Proef zeker verschil, maar t was gewoon niet bijzonder. En allemaal teveel chocolade basis.
Londonium L R 24 + niche zero

3239
Ik heb nu de Classic Brazilië San Martin (natural Yellow Bourbon) van hoofdkwartier. Binnen twee shots al meteen goede resultaten! Lekkere boon.

Ik had met de panama boquete moeite om goed te krijgen. Had veel variatie tussen shots en ongeacht puck-prep veel channeling. Maar dit gebrek aan goede shots zal sowieso aan mijn barista skills gelegen hebben en niet aan de boon :p