Veel gelezen, geleerd en nooit echt mee "gepraat". Dus het werd wel eens tijd om iets te schrijven. Zes jaar terug schafte ik weloverwogen (o.a. op basis van dit forum) een tweedehands Rancilio Silvia V1 aan. Na een jaar lang het lokale koffie zaakje in de buurt de vers gebrande bonen te laten malen en daar mee wegwijs worden, heb ik er een Rancilio Rocky maler naast gezet. Het setje was compleet: genieten!
Inmiddels jaren genieten van goede koffie en het mooie aanzicht verder, de hoofdstad verlaten en recentelijk mama geworden, vind ik dat ik nu wel een nieuwe "nieuwe" set heb verdiend. Een Bezzera BZ10 met een Compak K3 touch zijn onderweg. Ik kan niet wachten tot ik er mee kan de slag kan!
Ik ben van de plan om de Rancilio Silvia V1 te verkopen en twijfel nog of ik de Rocky maler hou om mee te variëren of ook verkoop. Over de verkoop zou ik nog wel wat advies kunnen gebruiken, aangezien ik niet technisch onderlegd ben en de staat zelf niet goed in kan schatten naast dat het werkt. Het betreft een oudje uit 99. Heel zuinig op geweest en netjes mee om gegaan. Het apparaat heeft tijdens mijn zwangerschap stil gestaan en is wel toe aan een check/onderhoud, daar mag de prijs natuurlijk op aansluiten. Wat zou redelijk zijn voor beide partijen? Welke foto's zijn handig te plaatsen? Andere tips?