Tips voor een betaalbare handmaler voor op vakantie

1
Ik heb de afgelopen jaren een Hario Slim gebruikt op vakantie om de bonen voor de Mokapot vers te kunnen maken, en die werkt prima, maar ik heb nog wel een paar wensen:
1. Ruimte om 30+ gram koffie in een keer te kunnen maken in plaats van de ongeveer 24g van in de Slim.
2. Het zou prettig zijn als het malen iets sneller ging.

Ik weet dat er prachtige handmalers bestaan die ruimschoots aan deze eisen voldoen, maar die vallen ver buiten het budget voor een maler die alleen gebruikt wordt op vakantie. Ik zou het budget namelijk graag op max 50 euro houden, mag ook tweedehands.

Hebben jullie tips voor me?

Bedankt, Bas

Re: Tips voor een betaalbare handmaler voor op vakantie

4
Pti schreef: zo 22 mei 2022, 21:10 porlex mini is toch een beetje de budget handmaler? Alhoewel die het beter doet voor moka en minder goed is voor filter.
Ik heb een mini 2, maar daar gaat maar 20 gram bonen in, in 1 keer.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

5
Dank jullie voor de feedback, ik twijfel over de Skerton lookalike, ik vraag me af of ik dan niet beter een Skerton kan kopen. Wel heel fijn om te weten dat er genoeg bonen in kunnen. De Porlex triggert me wel en spreekt me ook aan, maar dan de tall variant misschien. Ik kwam de volgende marktplaats advertentie tegen, is dit een goede deal wat jullie betreft?: https://link.marktplaats.nl/m1814621801

8
bobbee schreef: ma 23 mei 2022, 08:00 Die Porlex.... Tsja...

Misschien is dit wat?

€ 65,58 60%OFF | Timemore Kastanje C2 Upgrade Handkoffiemolen Draagbare Hoge Kwaliteit Hand Grinder Mill Met Dubbele Lager Positionering
https://a.aliexpress.com/_uXhaip
Heb toen bewust voor dat plexi gekozen.Houten bakkie is veel te gevoelig.
Ding heb ik al 3x hier te koop gehad voor 7 rientjes. Nauwelijks gebruikt. Gebruik hem nu zelf maar voor mijn pruttelpot.Maalt heel snel en makkelijk. Grote voordeel tov al die ronde pijpmalers is dat je er heel veel grip op hebt.

10

cremalover schreef:
bobbee schreef: ma 23 mei 2022, 08:00 Die Porlex.... Tsja...

Misschien is dit wat?

€ 65,58 60%OFF | Timemore Kastanje C2 Upgrade Handkoffiemolen Draagbare Hoge Kwaliteit Hand Grinder Mill Met Dubbele Lager Positionering
https://a.aliexpress.com/_uXhaip
Heb toen bewust voor dat plexi gekozen.Houten bakkie is veel te gevoelig.
Ding heb ik al 3x hier te koop gehad voor 7 rientjes. Nauwelijks gebruikt. Gebruik hem nu zelf maar voor mijn pruttelpot.Maalt heel snel en makkelijk. Grote voordeel tov al die ronde pijpmalers is dat je er heel veel grip op hebt.
Ik bedoelde niet jouw timemore maar dat ik de porlex niet zo aantrekkelijk vindt.
Timemore heeft mooie malertjes.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’